בשורה לתושבי ירושלים, לאירגונים הירוקים ואנשי איכות הסביבה: התוכנית לבניית 9 מגדלי מגורים חדשים בצפון רמות הורדה מסדר היום לאחר שהיזם, בעצת לשכת התכנון המחוזית, החליט למשוך את התוכנית ולא להביאה לאישור במוסדות התכנון והבנייה. התוכנית איימה על שטח ירוק ואהוב על תושבי השכונה — שניצל.
3 צפייה בגלריה
יער רמות
יער רמות
יער רמות. קרוב לאזור
(צילום: אדווה חולי)
המתנגדים לתוכנית טענו כי מדובר בבנייה במתחם בניגוד לתוכנית האב של העיר, על שטח שמהווה אתר טבע עירוני. עוד נטען כי מדובר באזור תלול והחיבורים לשכונה הקיימת אינו הגיוני ויצריך הקמת מדרגות רבות בגובה של מעל ל-30 מטר. כמו כן בכדי להקים את הרחבת שכונת רמות נדרשת כאן עקירה60 עצים ועוד העתקה של עשרים עצים בוגרים נוספים. התוכנית היתה אמורה לכלול 440 יחידות דיור בתשעה מגדלים.

3 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
השטח שהיה אמור להיחרב
השטח שהיה אמור להיחרב
השטח שהיה אמור להיחרב
(צילום: מתוך ההדמיה)

מבין המתנגדים הבולטים לתוכנית היה סגן ראש העירייה, יוסי חביליו שהתנגד לתוכנית ויו״ר שדולת ירושלים בת-קיימא, נעמי צור שאמרה בתגובה: "תושבים רבים נכחו בדיון, כדי להביע את הכעס שלהם על הצגת תכנית לבנייה גבוהה ורוויה על שטח טבעי שמעולם לא ייועד לפיתוח״.
עוד בחדשות:

״התכנית נוגדת את מדיניות העירייה שגובשה בתכנית אב למרחב הציבורי עבור ירושלים, ומבחינת ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא אין לקדם תכנון על אתר שהוגדר כשטח טבע עירוני התכנית נמשכה בינתיים על ידי היזם, אבל מבחינת המתנגדים העיקריים, מנהל קהילתי רמות אלון ורמות למען הסביבה, היה עדיף בהרבה לדחות את התכנית לגמרי".
מהנדס העיר, יואל אבן מסר: "מדיניות העירייה בנושא השמירה על השטחים הירוקים של העיר ברורה. אנו עושים הכל על מנת לייצר כמה שיותר ריאות ירוקות בכל השכונות בעיר וסביב לה".
מהעירייה נמסר: "התכנית שהוצעה ברמות שיושבת על שטח ירוק המוגדר כך סטטוטרית גם בתכנית המתאר, סותרת את המדיניות החד משמעית של העירייה שמדברת על שמירה על שטחים ירוקים והתמקדות בהתחדשות עירונית.
בהתאם לכך וביוזמה ולחץ של העירייה ולאחר סיורים שבוצעו בשטח ע״י מהנדס העיר עם מספר גורמים ותושבים, הוחלט להלחם כנגד תכנית זאת ולמנוע את הפקדתה. העירייה תמשיך להציל ולשמור ככל יכולתה, על השטחים הירוקים בעיר ותתמקד בהתחדשות עירונית עפ״י המדיניות העיר בשנים האחרונות".
פורסם לראשונה: 08:56, 28.11.23