״איש באמונתו ישחה״: בית המשפט העליון פסק אתמול (שני) כי על המנהל הקהילתי בשכונת הר חומה להפעיל את הבריכה הציבורית שנבנתה בשכונה גם בימי שבת, זאת לאחר שהתנגד לכך באופן נחרץ — בניגוד לרצון התושבים. בית המשפט המחוזי פסק בעבר בעניין, אך בהנהלת המינהל התעקשו לערער, והפסידו. הפסיקה התקדימית שהתקבלה אמש בעליון מכריחה את המנהל הקהילתי לעמוד בכללי הסטטוס-קוו העירוניים לפיהם בריכות ציבוריות בעיר פועלות גם בימי המנוחה.

3 צפייה בגלריה
הקאנטרי החדש בהר חומה
הקאנטרי החדש בהר חומה
הקאנטרי החדש בהר חומה
(צילום: יוני סיבוני)

המועמד לראשות העיר עו"ד יוסי חביליו, שליווה את התושבים אמר כי: ״זה ניצחון חשוב שמחזיר את התקווה לירושלים, ונותן רוח גבית למאבק על צביון בירת ישראל. להקצנה החרדית והחרד''לית אין סוף, ולכן צריך לשים לה גבול. הציבור הליברלי בירושלים – חילונים ודתיים כאחד – לא מוכן להרכין ראש בפני כפייה, ולא מוכן לתת לעיר שלו להפוך לחרדית קיצונית״.
3 צפייה בגלריה
הבריכה החדשה בהר חומה
הבריכה החדשה בהר חומה
הבריכה החדשה בהר חומה
(צילום: עמית שאבי)

בניית הבריכה החדשה בהר חומה הושלמה כבר לפני שנה וחצי ועד היום היתה סגורה, הודות התעקשות המנהל לסגור אותה בשבתות. כבר בשנת 2022 הגיש חביליו יחד עם 1000 מתושבי השכונה תביעה נגד המנהל, שלא הסכים לפעול בהתאם לסטאטוס קוו העירוני והנחיות העירייה, וסירב להפעיל בסופי שבוע את הבריכ ה הציבורית החדשה - שנבנתה בעלות של כ-60 מיליון ש״ח מכספי ציבור.
3 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: ישראל כהן)


לפי פסק הדין, הבריכה תיפתח גם בסופי שבוע למשך תקופה של שנתיים, ולאחר מכן יהיה ניתן לבחון את הנושא פעם נוספת. בשבתות תהיה הבריכה פתוחה לשחייה למנויים בלבד, ללא מכירת כרטיסים.


חביליו הוסיף: ״מי שניסה להצית בבירת ישראל מלחמת שבת - מצא את עצמו בצד המפסיד. הניצחון הזה מחזיר לכולנו את התקווה, ומחזק את המאבק לשמירה על ירושלים כעיר כלל-ישראלית – ולא חרדית. אסור לאפשר לקיצוניים להשתלט על בירת ישראל ולהשליט בה את אורחות חייהם. הציבור הממלכתי והיצרני שנושא בנטל, סיים לשתוק. מול הניסיון להפוך את הר-חומה למאה שערים, ואת ירושלים לבני ברק, קמו אלפי ירושלמים מתונים – דתיים וחילונים כאחד – וביקשו לשמור על יחסי שכנות טובה. נגמרו הימים בהם הציבור הליברלי והמתון בירושלים מרכין ראש בפני ניסיונות כפייה. אני מודה לבית המשפט, לכל תושבי הר-חומה ולחברי וחברות 'האיחוד הירושלמי' – על השותפות המלאה בניצחון הזה״.