זה לקח מעט זמן אבל נראה שחורף 2024 לא מאכזב. מזג האוויר האביבי שפקד אותנו בימים האחרונים הולך להתחלף ברצף ארוך של ימים גשומים, קרים ומעוננים, חלקם יהיו אפילו סוערים.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים
גשם בירושלים
גשם בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה)
כבר הערב (שני) נתחיל להרגיש בשינוי עם התקררות משמעותית. מחר (שלישי) יהיה מעונן, גשם ירד לפרקים ותחול ירידה בטמפרטורות שיגיעו ל-12 מעלות בלבד בצהריים ו-9 בלילה. ברביעי מזג האוויר יהיה דומה, גשום לפרקים ותחול התקררות נוספות עם 11 מעלות בצהריים ו-7 בלבד בלילה. בחמישי ללא שינוי ניכר, גשם מקומי עשוי לרדת לאורך היום. בשישי צפוי להיות גשום וסוער עם ירידה נוספת בטמפרטורות שינועו בין 7 מעלות בלילה ל-10 ביום בלבד.
מזג אוויר בירושלים
בשירות המטארולוגי ערכו לאחרונה הערכת מצב של כמויות המשקעים שירדו בארץ בעונה הנוכחית: ״אמצע ינואר הוא זמן טוב לבחון את מצבנו העונה. מחצית העונה הראשונה לא התאפיינה במערכות גשם רבות אך אלו שכן הגיעו המטירו גשם רב. שלוש מערכות גשם מרובות משקעים (אחת בנובמבר, אחת בדצמבר ואחת שזה עתה הסתיימה תרמו לכך שכמויות המשקעים מקו תל אביב וצפונה גבוהות מהממוצע לתקופה המקבילה. בפרט בולט בגשמיו אזור דרום הגולן שהגיע ל-150% מהממוצע ויותר. מנגד כמויות המשקעים מקו אשדוד –ירושלים ודרומה (ונקודתית גם צפונה משם בצפון השרון) נמוכות מהממוצע לתקופה המקבילה בכ-10% ויותר. בפרט בולט הגרעון בצפון הנגב בו לא ירדו כמעט משקעים לא במערכת האחרונה ולא במערכת הגדולה של דצמבר״, נמסר מהשירות.

על פי נתוני השירותי המטארולוגי, ממוצע הטמפרטורות בירושלים בחודש ינואר הוא 9.8 מעלות. הטמפרטורות הנמוכה ביותר שנמדדה היתה בינואר 1907 עם מינוס 6.7 מעלות. הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה בינואר היתה 26.3 מעלות, בשנת 1960. בחודש ינואר ישנם בממוצע 9.7 ימי גשם.