קרה לכם שנתקעתם בדרך לארוחת חג או לטיול משפחתי? או שאירעה תקלה לא צפויה ברכב? בדיוק למטרה הזו הוקם ארגון 'ידידים' שמספק עזרה ראשונה לא רפואית בדרכים, אחד מהם הוא יהודה הללי (50) נשוי פלוס שלושה ילדים מהר חומה ומנהל גם את צוות הדרום של ירושלים. וכמובן שהכל בהתנדבות מלאה.
5 צפייה בגלריה
יהודה הללי
יהודה הללי
יהודה הללי
(צילום: באדיבות ארגון ידידים)
"האזור שאני מנהל בהתנדבות בשנתיים האחרונות במסגרת הפעילות שלי ב'ידידים' נחשב קשה מאוד", סיפר הללי ל-mynet ירושלים, "בעיקר בגלל ציר כביש 60 שנקרא גם 'כביש הדמים' וכביש בגין. אלה הם צירים מאוד משמעותיים, בפרט בשעות העומס כשיש שם רכבים תקועים על הנתיבים. אם רכב נתקע על הציר הזה, הוא חוסם למעשה נתיב שלם של אנשים שאין להם דרך אחרת להתנייד".

הכירו את סיירת 'ינשופי הדרכים'


הללי הקים שני סוגי צוותים: "צוות אחד יודע להגיב במהירות ולפנות את הצירים הראשיים כאשר רכב נתקע. אנחנו עושים את זה בשילוב עם המשטרה או אנשי מקצוע אחרים כדי שנוכל לעשות זאת במהירות וללא סיכון חיי אדם.

5 צפייה בגלריה
יהודה הללי בעת ההתנדבות
יהודה הללי בעת ההתנדבות
יהודה הללי בעת ההתנדבות
(צילום: באדיבות ארגון ידידים)

קראו גם:

"החלטתי להקים צוות נוסף שייתן מענה למצבים קריטיים – כל מי שתקוע בכבישים בשעות לא שעות ובמזג אוויר לא סימפטי, אנחנו 24/7 זמינים לחילוץ. בחרנו את מיטב הכוננים שיתנו מענה אמיתי לסייע לאנשים שנתקעו בכבישים מרמה של פנצ'ר ועד למקרים מסובכים יותר. אצלנו יצרנו סיירת לילה שנקראת 'ינשופי הדרכים'. הם לא ישנים בלילה עד ש'מנקים' את ירושלים מרכבים תקועים.

5 צפייה בגלריה
הללי יחד עם הינשופים
הללי יחד עם הינשופים
הללי יחד עם הינשופים
(צילום: באדיבות ארגון ידידים)

"בכל מזג אוויר ובכל שעה יש לנו כוננים שפעילים במהלך כל הלילה עד הבוקר, אז נכנס לפעילות הצוות השני. כך שבכל ירושלים רבתי, לאורכה ולרוחבה, יש מענה נרחב. כל הכוננים בעלי משפחות שעובדים במהלך היום, אבל מגוייסים לחלוטין לעניין הזה. אנחנו יודעים שבחילוץ הפשוט הזה אנחנו 'מחלצים' שרשרת שלמה של אירועים ש'נתקעים' בגלל שהאנשים לא מסוגלים להגיע ליעד שלהם בזמן. אנחנו גאים בזה ורואים בזה שליחות".

רומיאו וג'ולייט גרסת 'ידידים'


הללי מספר כי היו לא מעט משפחות עם ילדים שצוות המתנדבים חילץ באמצע כביש, חתן וכלה שנתקעו עם רכב והוא לקח אותם למלון או הביתה.

5 צפייה בגלריה
יהודה הללי בעת ההתנדבות
יהודה הללי בעת ההתנדבות
יהודה הללי בעת ההתנדבות
(צילום: באדיבות ארגון ידידים)

מה המקרה שאתה הכי זוכר? "אחד המקרים שהכי זכור לי היה אירוע חילוץ שגרתי שבו בלי להתכוון חילצנו שניים באחד – גם מפתח וגם נערה. יום אחד, אחד המתנדבים התקשר אלינו וסיפר לנו שיש אירוע של פתיחת רכב, המפתחות ננעלו בתוך האוטו. לכאורה אירוע שגרתי. זה היה רכב מורכב לפתיחה והוא שאל בקבוצה מי פנוי לבוא לסייע. הגענו שניים ופתרנו את הבעיה בעזרת הציוד הייעודי שלנו. חשבתי שבזה נגמר האירוע, אלא שהוא הפנה אותנו להסתכל אל החלון שבבניין שמעלינו, ראינו בחורה בחלון שמנופפת לנו לשלום.
"הוא אמר לה שאנחנו בדרך אליה. לא הבנתי מה העניין של לעלות אליה, אבל טיפסנו לקומה השלישית ובעזרת המפתח שחילצנו פתחנו את הדלת. היא קרנה מאושר והודתה לנו מקרב לב. מסתבר שבן הזוג שלה יצא למילואים מוקדם בבוקר, נעל את הבית וירד לרכב. בינתיים המפתחות ננעלו ברכב, והוא לא הצליח לחלץ אותם. הוא השאיר אותם שם ונסע למילואים. הוא התקשר אליה ואמר לה למצוא פתרון. שעות ארוכות שהבחורה לא יכולה הייתה לצאת עד שהגענו אנחנו, חילצנו את המפתח ופתחנו עבורה גם את הדלת".
הללי סיכם: "אין יותר מספק מלתת מענה לאנשים שלא מצפים לכך. לאנשים שאין לך שום מחויבות אליהם, אבל אתה עושה את זה כי אכפת לך, כי אתה רוצה לראות את החיוך על הפנים. וזה באמת מלווה אותי. כששואלים אותנו בסוף החילוץ מה הם יכולים לתת לנו בתמורה, אנחנו אומרים – חיוך גדול ורחב. אנחנו יוצרים קשרים בין אנשים ונותנים שירות לא משנה אם אתה יהודי, ערבי, דתי, חילוני, לא משנה מאיזה מקום אתה. נותנים מענה לכולם – באהבה ובאורך רוח".

5 צפייה בגלריה
ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים
ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים
ישראל אלמסי, מנכ"ל ארגון ידידים
(צילום: ארגון ידידים)

לאחרונה השיק ארגון ידידים יחידה חדשה – 'יחידת האופנוענים'. 16 אופנועים חדשים נרכשו לטובת פעילות הארגון. "המטרה היא להפוך את המענה למהיר אפילו יותר מכפי שהוא כיום", אמר הללי ל-mynet ירושלים, "הארגון מונה כ-55 אלף מתנדבים. מגילאי 15 - היחידה שמתנהלת על אופניים, ועד גיל 75. כל אחד תורם על פי מרצו ויכולתו. היחידה החדשה תאפשר לנו להרחיב את הפעילות ולייעל אותה".
גם אתם רוצים להתנדב בארגון 'ידידים' ולסייע בפנצ'ר, כבלים, חילוצי שטח, פתיחת רכבים נעולים? הירשמו כאן.