תלמידים לנהיגה בירושלים טוענים כי יש סחבת בביצוע מבחני רישוי בגלל מחסור בבוחנים מה שגורם להם פגיעה כלכלית ועגמת נפש.
3 צפייה בגלריה
רכב לימוד נהיגה
רכב לימוד נהיגה
רכב לימוד נהיגה
(צילום: הרצל יוסף)

בירושלים אמנם מקשים על נהגי הרכב הפרטי עם צמצום מקומות חניה והעלאת תעריפים, אבל עדיין חלומו של כל תיכוניסט שמגיע לגיל 16.5 הוא להוציא רישיון. אלא שלאחרונה החלום הזה מתרחק.
"ב-7 במאי היה לבן שלי שיעור נהיגה אחרון", מספר חגי בלומנטל. "נקבע לו טסט ל-27 במאי אבל יום לפני קיבלנו הודעה שהוא בוטל. ב-19 ביוני היה לו טסט והוא לא הרגיש בטוח כי עבר הרבה זמן מהשיעור האחרון. הוא נכשל. שוב נקבע טסט ל-8 ביולי שבוטל יום לפני ואז מועד ל-15 ביולי שגם בוטל ערב לפני המועד".
"הבת שלי היתה אמורה לגשת לשישה טסטים", מספרת עו"ד ליאת אביחיל, "שניים מתוכם בוטלו יום לפני, וטסט אחד בוטל באותו יום. בשאר המועדים מאחר ואין רציפות בשיעורים היא נכשלת. זה המון כסף, מחודש מרץ אנחנו נמצאים בתוך תהליך הטסטים ולא מצליחים את לסיים את זה. ההרגשה שמשרד הרישוי לא מייחס חשיבות לציבור".

3 צפייה בגלריה
ליאת אביחיל
ליאת אביחיל
ליאת אביחיל
(צילום: פרטי)

"בוטלו לי שני טסטים בהפרש של חודשיים", מוסיפה שרה מנחם. "בין השיעור האחרון לטסט עובר הרבה זמן וזה פוגע ברצף. אז צריך לקחת עוד שיעורים וזה פוגע כלכלית".

התביעה בדרך


לדברי המורה לנהיגה יצחק לוי, הבעיה היא מחסור בבוחנים שבגללו ביטלה חברת 'טלדור וואן' הזכיינית אלפי מבחני נהיגה בחודשים האחרונים, "הם סיימו כרגע עוד קורס של בוחנים ואמורים להכניס בוחנים חדשים שאמורים לפתור את הבעיה, אבל זה לא עוזר לאותם אלפים של נבחנים שבוטלו להם טסטים אפילו שלוש פעמים".
איך התלמידים נפגעים?
"שתלמיד חיכה לא 14 אלא 28 ימי עבודה. זה גורר עוד הוצאות מהתלמידים שצריכים שיעורי ריענון אבל לא לכולם יש אז לא עושים ונכשלים ושוב צריכים לגשת. מי שמרוויח זה הזכיין הוא מקבל המון כסף עבור כל מבחן שהוא מוציא אבל קנס זעום עבור טסט שהוא לא מוציא".
בלומנטל, שבכוונתו ליזום תביעה, מוסיף: "כיוון שמדובר במונופול שפגיעה בשמו לא מפריעה לו ודאי פגיעה בכיס תגרום לו לעשות שינוי".

3 צפייה בגלריה
בלומנטל
בלומנטל
בלומנטל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

מחברת 'טלדור וואן' נמסר: "בעקבות הגיוס למילואים של בוחנים (טסטרים) אנו נאלצים להתמודד עם מציאות מאתגרת ומתאמצים להמשיך ולספק רמת שירות גבוהה כתמיד. לאחרונה חלק מהנבחנים בירושלים נאלצו להמתין זמן ארוך מהרגיל לטסט אולם אנו פועלים לפתרון הבעיה בהקדם. כבר לפני מספר חודשים התחלנו במהלך להכשרה מהירה של בוחנים חדשים שיקלו על העומס הנקודתי שנוצר בירושלים, ויאפשרו לקצר בחזרה את זמני ההמתנה לטסט עבור תלמידי הנהיגה בעיר".
ממשרד התחבורה נמסר: "בעקבות מלחמת חרבות ברזל, גויסו למילואים מספר בוחני נהיגה, דבר שהביא לחוסר בבוחני נהיגה.יצוין, כי החל משנת 2018 חברת טלדור הינה הזכיינית לביצוע מבחני נהיגה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הנחה את חברת טלדור לפעול לגיוס מיידי של בוחנים חדשים או חלופיים, על מנת לעמוד בדרישות המכרז. יודגש, כי משרדנו פועל כל העת כדי למנוע ביטולים במבחנים המעשיים, ובהתאם לכך הנחנו את הזכיין לפעול מיידית למציאת פתרון בנושא".