ניצול השואה וזקן מתנדבי מד"א מוטקה ויזל ז"ל הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 94. ויזל ז"ל תושב רמת אשכול הותיר אחריו אישה, שני ילדים, 8 נכדים ו-12 נינים. חמשת אחיו ואחיותיו נרצחו בשואה במחנה ההשמדה אושוויץ. "איש יקר ואדיב, אשר עד הרגע האחרון ביקש לתרום ולעזור לאחר", ספדו לו במד"א. הלווייתו התקיימה אתמול (א') בהר המנוחות בירושלים.
1 צפייה בגלריה
 מוטקה ויזל ז"ל
 מוטקה ויזל ז"ל
מוטקה ויזל ז"ל
(צילום: דוברות מד"א)
ויזל ז"ל, נולד בשנת 1929 בטרנסילבניה ושרד את השואה כנער. כשהיה בן 15 בלבד, התעמת ויזל ז"ל מול קצין SS כשהטיח בקצין את מריצת החול ולתדהמתו ולתדהמת הגטו כולו, לא קיבל עונש וניצל בנס.
בשנת 1946 עלה ארצה, התחתן והקים משפחה. ויזל ז"ל שימש בארץ כיו"ר ארגון אסירי הנאצים לשעבר בירושלים והדליק משואה בעצרת הפתיחה הממלכתית ביד ושם לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בשנת 2007. בצבא שירת כקצין ועסק בתחום הלוגיסטיקה ומשנת 1988 ועד לתקופה האחרונה התנדב ויזל ז"ל במחסן הלוגיסטיקה בתחנת ירושלים במגן דוד אדום.
כשנשאל ויזל ז"ל על התנדבותו במד"א סיפר: "הייתי פנסיונר ונתקלתי במחסן מד"א בירושלים ומשם התחלתי להכיר את הארגון ואת האנשים. התנדבתי למד"א בתחום הלוגיסטיקה. בעיניי, מד"א הוא אחד מהמפעלים החשובים והחברתיים ביותר במדינה. בכל מקום אני מציג את עצמי כאיש מד"א גאה ומאושר".

קראו גם:

בועז אלינסון, אחראי לוגיסטיקה במד"א ירושלים: "קיבלתי את ההודעה על מותו בצער גדול ובהלם. הוא היה כאבא שני עבורי בארגון והיווה סמל לעשייה במשך עשרות שנים. אני מלווה אותו 35 שנים במשפחת מד"א והוא היה אהוב מאוד בתחנה. הוא יודע לתת את כל מה שצריך ולתרום בכל הדרך - תמיד בחיוך ובשמחה וברצון לעזור לאחר. במחסן שלו תמיד הוא היה מספר לנו סיפורי גבורה והיסטוריה וזה תמיד היה מרתק.
"שעות ספורות לפני שנפטר, בערב האחרון שלו, זכיתי להעניק לו שי לחג הפסח ממגן דוד אדום והוא חייך והודה לי. זה אובדן גדול עבורי ועבור אנשי התחנה כולה ואני שולח תנחומים גדולים למשפחתו היקרה".
אלי בין, מנכ"ל מד"א: "סיפור חייו מעורר ההשראה של מוטקה ויזל ז"ל נגע בלב של כולנו וגרם לנו להתגאות באיש, בתרומתו האדירה לעם היהודי ומורשתו - הכוללת ערכים, נתינה ואהבת חינם. אנו כואבים את מותו ואת לכתו של זקן מתנדבי מד"א, איש יקר ואדיב, אשר עד הרגע האחרון ביקש לתרום ולעזור לאחר. יהי זכרו ברוך".
מהקרן לרווחת נפגעי השואה נמסר: "לפני חודשים בודדים שיתפנו על הגשמת חלומו של מרדכי (מוטק׳ה) ויזל, שורד שואה יליד טרנסילבניה, ולצערנו הרב, היום התבשרנו על פטירתו של מוטק׳ה. מוטק׳ה פעל רבות בקרן ומחוץ לה למען נפגעי שואה, ותרומתו לשיפור רווחתם ואיכות חייהם לא תסולא בפז. הקרן משתתפת בצער המשפחה".