בקרן למורשת הכותל המערבי החליטו לאחרונה למנוע מנשים בהריון מתקדם להחנות את הרכב בצמוד למקום הקדוש, בניגוד לנוהג בעבר שאפשר חניה קרובה מחודש שביעי.
2 צפייה בגלריה
הכותל המערבי
הכותל המערבי
הכותל המערבי
(צילום: shutterstock)

על פי כללי הקרן למורשת הכותל המערבי, יש רשימה ארוכה של מקרים אשר מזכים בקבלה של אישור חניה חד-פעמי ברחבה שלפני הכותל. באתר מופיעה רשימה של הזכאים, ובכלל זה נשים בהיריון מתקדם, אולם הדבר מותנה בתיאום מראש, על בסיס מקום פנוי. אלא שלפני מספר ימים, התברר כי הכללים שונו ללא הודעה מוקדמת וללא עדכון של אתר האינטרנט של הקרן.
2 צפייה בגלריה
הרכבים שחונים סמוך לכותל
הרכבים שחונים סמוך לכותל
הרכבים שחונים סמוך לכותל
(צילום: רפי קוץ)
בין הראשונים לסבול מהשינוי היו בני משפחה מהר נוף, ובהם גבר שהגיע למקום עם שתי ילדות קטנות ואישה בחודש התשיעי. "אנחנו נוהגים להגיע לפני הלידה להתפלל בכותל שהלידה תעבור בשלום. כך עשינו עם שתי בנותינו וכך ביקשנו לעשות גם כעת", סיפר הבעל ל"ידיעות ירושלים". "ביום רביעי שעבר, בשעות הערב, הגענו ולא אישרו לנו להיכנס וזאת למרות שהיתה חניה ריקה לגמרי, משום שהגענו בשעות שהכל פנוי.
"נאלצנו ללכת למעלה מרבע שעה על אבנים מחליקות ברובע היהודי, אישה בחודש תשיעי עם שתי ילדות. שלא לדבר על כך שמדובר בתקופה לא פשוטה מבחינה ביטחונית. אם עושים תיאום מראש אין שום סיבה לא לאפשר לאישה בהריון מתקדם להגיע להתפלל כשיש מקומות, בזמן שלאנשים חשובים ומפורסמים נותנים להיכנס עם המשפחות".


מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר בתגובה: "בעקבות עבודות בינוי אשר צפויות לצמצם את מקומות החניה, עודכן נוהל החניה כך שנכים, ובכללן נשים בהריון בעלות תו נכה ישראלי בתוקף שהינן בעלות אישור רפואי לפיו יש להן מגבלה רפואית המשפיעה על יכולת ההליכה באופן משמעותי, רשאים לקבל אישור כניסה חד פעמי לחניה על בסיס מקום פנוי בכפוף לשליחת צילום התו והאישור הרפואי לבדיקה מוקדמת במוקד החניה".
בנוגע לשאלה האם גם כניסתם של מפורסמים ואח"מים תתאפשר רק בכפוף לאישור רפואי, התחמקו בקרן ורק ציינו כי זו תעשה על פי הנוהל.