בחודש דצמבר 2023 הודיעה רשות מקרקעי ישראל על הכוונה לבנות אלפי יחידות דיור באזורים הירוקים שמסביב לבית החולים הדסה עין כרם ועוררה סערה גדולה עד כדי כך שאפילו ראש העירייה משה ליאון יצא בחריפות נגד הפרויקט והודיע כי יעשה הכל בשביל למנוע אותה. על פי התכנון, ״הרשות תקדם תכנון ושיווק למגורים ותעסוקה בשטחים שיוחזרו למדינה "תוך מיקסום פוטנציאל יחידות הדיור ושימוש יעיל ומיטבי בקרקע. מדובר על תוספת של כ-8400 יחידות דיור ואלפי מ"ר למסחר בעין כרם״, כך לדבריה.
3 צפייה בגלריה
מעיין עין חינדק
מעיין עין חינדק
אזור המעיין
(צילום: מצילים את הרי ירושלים)

תנועת "מצילים את הרי ירושלים" בשיתוף קרן קיימת לישראל, החברה להגנת הטבע ועוד שותפים החלו לפעול לשיקום ושימור מעיין עין חנדק הנמצא באזור המצוי בסכנה. מחר (שישי) הם יערכו אירוע להשקת המאבק בין השעות 12:00-15:00. לדברי המארגנים, ״לאירוע יגיעו עשרות תושבים ותושבות מירושלים ומהסביבה לתחילת עבודות על מנת לאפשר לציבור המטיילים חוויה ייחודית, ללב הריאה הירוקה של הרי ירושלים. זהו פרויקט ראשון מיני רבים הצפויים להתרחש באזור בכדי להבטיח שמירה על אוצרות הטבע והעתיקות המצויים באזור זה״.

3 צפייה בגלריה
מעיין עין חינדק
מעיין עין חינדק
סביבת מעיין עין חינדק
(צילום: מצילים את הרי ירושלים)

ניסן שרביט, מנכל "מצילים את הרי ירושלים" מוסר בתגובה: "השמירה על הרי ירושלים ירוקים וטבעיים היא חובתנו המוסרית לדורות הבאים בירושלים וסביבתה בפרט ובארץ ישראל כולה. תנועת “מצילים את הרי ירושלים” גאה לפעול יחד עם קק"ל על מנת לקבוע עובדה בשטח – שמירה על מורדות הדסה כריאה הירוקה של ירושלים והסביבה״.
״יחד עם הקמת בית חדש לתנועת "מצילים את הרי ירושלים" זהו תחילתו של מהלך משמעותי שסופו יכול להסתכם רק בדרך אחת – הגנה חוקית על הרי ירושלים . אנחנו מזמיניםן את כל הציבור לקחת חלק בשיקום המעיין, להינות מהטבע הקסום שעוטף אותו ולדרוש ממדינת ישראל להגן עליו חוקית כטבע ציבורי למען כולנו״.

3 צפייה בגלריה
מעיין עין חינדק
מעיין עין חינדק
מעיין עין חינדק
(צילום: מצילים את הרי ירושלים)

ליאון התייחס לכוונה לבנות במקום: ״ראש העיר קורא לכל המעורבים בהסכם הזה לחזור בהם מההסכם, שכן הוא עומד בניגוד לאינטרס הציבורי, בניגוד לעמדה התכנונית של העיר ירושלים ובניגוד לערכים החברתיים של מדינת ישראל״. בעיריית ירושלים הדגישו כי ״הדבר עוד חמור במיוחד לנוכח העובדה כי כל הגורמים המעורבים בהסכם יודעים כי עיריית ירושלים קידמה בשנים האחרונות תוכניות בנייה רבות ובעיר ירושלים קיימות תוכניות מאושרות לבניית אלפי יחידות דיור, כך שאין בעת הזאת כל מצוקת דיור בעיר, שתצדיק פגיעה כה חמורה בערכים כה חשובים״.
פורסם לראשונה: 19:05, 29.02.24