ראש ענף ההתרעה והטכנולוגיות בפיקוד העורף, ס"אל איתי משחזר את רגעי המלחמה הראשונים שתפסו אותו בזמן שהתארגן לתפילת שחרית.
1 צפייה בגלריה
 סא"ל איתי וילדיו
 סא"ל איתי וילדיו
סא"ל איתי וילדיו
(צילום: דובר צה"ל)
איתי, אב לשלושה ילדים ממעלה אדומים, הוזעק ביום שבת ה-7 באוקטובר ומספר: "מזה שלוש שנים אני ראש ענף ההתרעה והטכנולוגיות בפיקוד העורף ובתפקידי אני אמון על פיתוח מערכות ההתרעה הלאומיות, פיתוח מערכת השליטה והבקרה הלאומית ופיתוח כלים ופתרונות טכנולוגיים ייעודיים לפיקוד. בנוסף, אני אחראי על תחום ההגנה בסייבר של פיקוד העורף.
"המלחמה תפסה אותי ביום שבת בבוקר בזמן שהתארגנתי לבית כנסת לתפילת שחרית, קיבלתי לטלפון התרעות מיישומון פיקוד העורף ושיחה ממפקד הקשר של הפיקוד וכך הבנתי את גודל האירוע. תוך מספר דקות מצאתי את עצמי על מדים עם תיק בדרכי לפיקוד על מנת להגיע מהר ככל הניתן לחמ"ל החירום.

קראו גם:

"בהגיעי למפקדת פיקוד העורף התמונה החלה להתבהר והפעלנו נוהל גיוס חירום לאנשי המילואים, גיבשנו תמונת מצב של מערך ההתרעה וביצענו פעולות מהירות כדי לוודא שכלל המערכות ישמרו על כשירות גבוהה בכלל הפלטפורמות.
"מערך ההתרעה היה הראשון שפעל ברחבי הארץ בצל מאות הרקטות שנורו לעורף מדינת ישראל מתחילת האירוע והציל חיים רבים".
לנגד עיני עומד תמיד הייעוד של המערך: "הפיקוד ואנשיי עובדים מסביב לשעון כדי לשמור עליכם. אין ספק שזה אתגר לנהל מערך מורכב וקריטי ברמה הלאומית, ימים ארוכים ללא שינה, אתגרים מבצעיים ופיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות בזמן לחימה, אבל אני יודע בלב שלם שאזרחי ישראל חזקים וחוסנם אינו ניתן לשבירה וגם בבית שלי יש עורף חזק שאשתי היקרה מובילה. אני גאה לשרת בפיקוד העורף ולהיות אמון על מערך קריטי מציל חיים בעל השפעה לאומית על החוסן".