הנער אופיר אנגל (17) שנחטף ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס, שוחרר הערב (רביעי) מהשבי אחרי 54 ימים בעזה. אנגל, שלומד בירושלים, עושה את דרכו לבית החולים וצפוי לפגוש את משפחתו במהלך השעות הקרובות. יחד עם אופיר, בפעימה השישית במסגרת ההפוגה, משתחררים הערב עוד 11 חטופים - 5 נשים ו-6 ילדים.
3 צפייה בגלריה
אופיר אנגל
אופיר אנגל
אופיר אנגל
(צילום: באדיבות המשפחה)
ב-7 באוקטובר, אופיר נסע לבקר את חברתו תושבת קיבוץ בארי. בשעה 12:30 בצהריים המחבלים הצליחו לפתוח את דלת הממ"ד בו הסתגר, הרגו את כלבת המשפחה והוציאו אותם החוצה בצעקות ובאיומים. אביו יואב אמר אז בשיחה עם mynet כי "החיים השתנו, ואנחנו גם יודעים שאחרי שאופיר יחזור בעזרת השם ההתמודדות לא תהיה פשוטה, אבל יום רודף יום, שעה רודפת שעה, ואנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להחזיר את הילד הביתה". הערב, עם קבלת החדשות המשמחות על שחרורו, בתיכון גבעת גונן בו הוא לומד ההתרגשות גדולה והתלמידים והמורים נערכים לשובו.

עוד בחדשות:

יחד עם אופיר משתחררים הלילה גם בני הנוער גלי טרשצ'נקי (בת 13), עמית שני (16) שנחטף מקיבוץ בארי; ליאם אור (18) שנחטף מקיבוץ רעים; ואיתי רגב (18) שהיה במסיבת הטבע; והנשים רעיה רותם (54), רז בן עמי (57), ירדן רומן גת (36), ליאת אצילי (49) ומורן סטלה ינאי (40). בסך הכול, שישה מהמשוחררים הערב נחטפו מבארי.

3 צפייה בגלריה
המשחוררים בפעימה ה-6
המשחוררים בפעימה ה-6
המשחוררים בפעימה ה-6
(צילום: באדיבות המשפחות)

אמש (שלישי), לאחר 53 ימים בשבי, שוחררו גבריאלה ליימברג, בת 59 מירושלים, ובתה מיאה (17). הן שוחררו יחד עם קלרה מרמן (64), אחותה של גבריאלה, שאירחה אותן בביתה בקיבוץ ניר יצחק ב-7 באוקטובר. ההפתעה הגדולה הייתה שמיאה אחזה בכלבה שלה בלה, שלא נראתה מאותה שבת. בשבי נותרו האח פרננדו מרמן (60) ובן זוגה של קלרה, לואיס הר (70).

3 צפייה בגלריה
מיאה וגבריאלה ליימברג דקות אחרי השחרור
מיאה וגבריאלה ליימברג דקות אחרי השחרור
מיאה וגבריאלה ליימברג דקות אחרי השחרור
(צילום: לע״מ)

פורסם לראשונה: 23:18, 29.11.23