רוצים לסעוד ליד עבריין המין אליעזר ברלנד? כל מה שאתם צריכים לעשות זה לתרום 5,000 שקל. אף שסוכות הסתיים, הסערה הציבורית סביב סוכת הענק שהקים מנהיג ישיבת 'שובו בנים' ממשיכה להסעיר את המגזר.
3 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
(צילום: אלכס קולמויסקי)

20 'הגיבורים'

לקראת סוכות החליטו אנשי 'שובו בנים' להקים סוכה שתוכל להכיל מאות מבקרים. לשם כך הם הפיצו הודעה מוקלטת שבה כל משפחה התבקשה לתרום לו 200 שקל. בהודעה נאמר: "וכל מי שיכול להוסיף תבוא עליו ברכה". למעשה, הכוונה הייתה לבקש יותר, אבל בגלל הוצאות ראש השנה והחגים הם ביקשו 200 שקל.
לציבור המאמינים נמסר כי הפרויקט כרוך בהוצאות של מאות אלפי שקלים, לצורך הקמת הסוכה, מימון אבטחה, הצבת גנרטורים ומתקני שירותים ועוד.
בהודעה גם נאמר: "20 גיבורים שיתרמו 5,000 שקל כל אחד יישבו עם הרב בסעודת הילולה מיוחדת ביארצייט של רבינו".
קראו גם:
סערה גדולה עוררה גם העובדה שהעירייה הקצתה חניון עירוני להקמת אותה סוכה. כך, השבוע נפתחה עצומה, שיועדה לראש העירייה משה ליאון, תחת הכותרת: "מחאה נגד תמיכת עיריית ירושלים בעבריין אליעזר ברלנד".
בעצומה נכתב בין היתר: "אנו הח"מ, חרדים ושאינם חרדים, מביעים את מחאתנו הנחרצת נגד החלטתך להעניק לעבריין המורשע אליעזר ברלנד את 'חניון מוֹרָשה' למשך כל ימי חג הסוכות. במקום שחניון זה (שסמוך לעיר העתיקה וכולל כ־5,500 מ"ר של מקומות חניה) יועמד לטובת תושבי ירושלים ומבקריה, בחרה העירייה להעניק את המתחם הענק לטובת אירועים בניצוחו של אליעזר ברלנד, וכל זאת תוך השמעת מוזיקה רועשת הגורמת סבל רב לתושבי השכונה, אשר רובם המובהק כלל אינם קשורים לאליעזר ברלנד".

3 צפייה בגלריה
ברלנד חוגג עם חסידיו בסוכה שהוקמה בחניון העירוני
ברלנד חוגג עם חסידיו בסוכה שהוקמה בחניון העירוני
ברלנד חוגג עם חסידיו בסוכה שהוקמה בחניון העירוני
(צילום: תוכן גולשים לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

היסטוריית העבירות שבהן הורשע ברלנד:

  • מעשים מגונים
  • תקיפה
  • קבלת דבר במרמה
  • עושק
  • ניסיון לאיום
  • עבירות מס והלבנת הון

3 צפייה בגלריה
העצומה שהופצה ברשת
העצומה שהופצה ברשת
העצומה שהופצה ברשת

"מתנה לעבריין מין"

טלי, תושבת מוסררה, טוענת כי תושבי האזור סבלו במשך יותר משבוע, ובכלל זה במוצאי שמחת תורה, מרעש עד 2-1 בלילה וגם מאשפה שהושלכה ברחובות. "זה הרגיש כאילו האירוע מתקיים אצלי בדירה. אך זה לא נגמר רק ברעש אלא גם בלכלוך שכיסה את הרחוב".
בלשכתו של ליאון סירבו להגיב על העצומה, ובתגובה לעצם הקמת הסוכה נמסר: "האישור להקמת הסוכה לקהילת 'שובו בנים' ניתן על ידי העירייה על פי המלצת משטרת ישראל, לאחר ששם בחנו את כל החלופות האפשריות תוך מתן דגש על שמירת הסדר הציבורי ובטיחות התושבים והעוברים בדרך. לא מדובר בסוכה של אדם פרטי אלא בסוכה של קהילה שהגישה בקשה, וזו אושרה".