שדרנית הרדיו שמירה אימבר, שעבדה בקול ישראל במשך כ-30 שנה והתגוררה שנים בשכונת עין כרם בירושלים, נפטרה הערב (שישי) בגיל 79. בין היתר הגישה אימבר את תוכנית המוזיקה האלטרנטיבית "קצת אחרת" ותוכניות נוספות, כשמשנות ה-90 החלה לקריין גם את מהדורות החדשות של קול ישראל. ב-2006 אובחנה כחולה בסרטן, מחלה עימה התמודדה מאז. השבוע נפרדה מהעולם בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק שלה: "הנה הגיע יום שלישי הטוב. פרידה. תודה על החיים אתכם וביניכם. היו שלום".
5 צפייה בגלריה
שמירה אימבר
שמירה אימבר
שמירה אימבר ז"ל
(צילום: אלכס קולומויסקי)

"היה בה יופי פנימי וחיצוני והמון אהבת הזולת" | מוטי אמיר נפרד

אחרי שנים הפכתי למנהל חטיבת הביצוע ברדיו, שניהלה גם את מחלקת הקריינים. שמירה, שזיהו אותה עם תוכניות קלות ברשת גימל או עם שיפטים בקול המוזיקה, ביקשה לקריין חדשות. קרייני החדשות היו קבוצה רצינית ומיוחסת ברדיו.

5 צפייה בגלריה
מוטי אמיר
מוטי אמיר
מוטי אמיר
(צילום: פרטי)

לשמירה היו כמה יציאות בשידור שגרמו לנו לחשוש מצעד כזה. עם זה ובשל מקצועיותה כקריינית החלטנו לשלב אותה בחדשות לילה וזה התאים לה. אבל שמירה נשארה בנפשה: צעירה פורקת עול שפועלת בה מכונה נצחית להיות במרכז ההוויה.
אז בא הקטע עם אמנון פאר. בשתיים בלילה אחרי החדשות הוא שאל אותה על תוכניותיה ליום האהבה והיא בטבעיות השיבה את אשר חשה.

5 צפייה בגלריה
שמירה אימבר
שמירה אימבר
שמירה אימבר
(צילום: אלכס קולמויסקי)

הדברים התפרסמו באתרי רכילויות ושוב. היה התעורר צורך מינהלתי לשבץ אותה בתוכניות אחרות. שמירה שאני זוכר תמיד יפה וטבעית. היה בה יופי פנימי וחיצוני והמון אהבת הזולת.
לפני כשנה ולצורך כתיבת ספר על שמירה פנתה בתה אל חברה טובה שלה, קריינית רדיו ומגישה בטלוויזיה, יהודית בן יעקב, וביקשה לקבל ממנה כמה מילים על שמירה. יהודית עמדה במשימה ושלחה לה שיר שכל כך מתאר את דמותה האמיתית של שמירה השם והאגדה. תהא מנוחתך עדן נזכור אותך תמיד.
  • אמיר כיהן בעבר כמנהל חטיבת הביצוע ב'קול ישראל'

"היית אישה פורצת דרך" | שרון עידן נפרד

קצת כמו שחיה, על הקצה - כך בחרה שמירה אימבר לסיים את חייה. הקריינית המיתולוגית של קול ישראל, שאני חייב לה כל כך הרבה. הרבה מכדי שאכתוב כאן. היא בחרה למות בסוג של המתת חסד. תהליך שייקח שעות אחדות, אולי יום או יומיים - וכשהיא מוקפת בבנותיה וחברים תיפקד מהעולם. דבר שקורה ברגעים אלה ממש.
תמיד היא היתה שונה. אישה יפה מאוד, ממזרית, בועטת. הנכדה של אחיו של נפתלי הרץ אימבר, שנקראה על שמו - אבל הפוכה מכל מה שהממסד מייצג. עישנה גראס ליד הבאר העתיקה באולפנים בהלני ונתנה שאכטה למנקה שעבר במקום.

5 צפייה בגלריה
שרון עידן
שרון עידן
שרון עידן
(צילום: פרטי)

לעולם לא אשכח איך הגשתי איתה ברשת א' לפני 22 שנה תוכנית על מוזיקת עולם, וכמה למדתי בשעה שישבתי איתה. ביקשתי וקיבלתי עוד שיפטים איתה. בית ספר. היא סיכמה ואמרה ״ילד, אתה תהיה כוכב רדיו״. אני אמרתי לה ״לא״. כוכבות זה לא אני.
קראו גם:
מאז היינו בקשר במהלך השנים. תמיד מיוחדת. קול שונה. וככה היא כתבה השבוע בדף הפייסבוק שלה כשהיא צלולה: 'הנה הגיע יום שלישי הטוב. פרידה. אני חשה צורך להיפרד. חייתי איתכם וביניכם עם אהבה עצומה, יצריות רבה והתרסה מתמדת. אני נפרדת בהשלמה, בשלווה ובנחת, מוקפת בתמיכה ובאהבה רבה. זכיתי במשפחה מופלאה, ובחברים נפלאים. תודה על החיים איתכם וביניכם. היו שלום'.
שמירה, למדתי ממך המון. לא רק רדיו. גם חשיבה מחוץ לקופסה, מקוריות, התרסה ובעיקר הגינות מהי, היית אישה פורצת דרך.
  • שרון עידן הוא כתב ומגיש חדשות בתאגיד השידור 'כאן'

זה שיר פרידה

שיר שכתבה השבוע יהודית בן יעקב על חברתה
קְצָת יוֹתֵר מִשְּׁתֵּים-עֶשְׂרֵה שָׁעוֹת לִפְנֵי הַפְּרִידָה הַמְּתֻכְנֶנֶת
הִתְקַשַּׁרְתִּי לוֹמַר
"חִבּוּק",
כִּי מָה יֵשׁ לוֹמַר לְמִי שֶׁנִּפְרָד מִמְּךָ לְעוֹלָמִים בְּתִכְנוּן מֻקְפָּד

וְהִיא סִיְּמָה
"לְהִתְרָאוֹת"
וַאֲנִי הֵשַׁבְתִּי : בַּי בַּי.

אִלְמָלֵא דְּחִיסוּת בִּצְלִיל קוֹלָהּ
אֶפְשָׁר הָיָה לִטְעוֹת לַחְשֹׁב שֶׁזֹּאת עוֹד שִׂיחָה קְצָרָה
בְּשַׁרְשֶׁרֶת כָּל הַשִּׂיחוֹת
בְּאַרְבָּעִים וְחָמֵשׁ הַשָּׁנִים
הָאַחֲרוֹנוֹת
וְלֹא סוֹף הַזְּמַן שֶׁל
חֲבֵרָה

5 צפייה בגלריה
יהודית בן יעקב
יהודית בן יעקב
יהודית בן יעקב
(צילום: פרטי)

  • בן יעקב הינה קריינית, ומגישה ב'קול ישראל' של התוכנית "כאן, שם ובכל מקום". בעבר הייתה מגישה בטלוויזיה