לומדים מכביש 16: משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי ישנה תשתית סלולרית מלאה במנהרת נרקיס החדשה שבצומת הגבעה הצרפתית, בכניסה הצפונית לירושלים, שתשמש אלפי נהגים ונוסעים מדי יום. המנהרה מורכבת משני נתיבים באורך כ-700 מ' החוצים את הצומת ממערב לצפון. בקרוב המנהרה צפויה להיפתח לתנועת כלי רכב.
3 צפייה בגלריה
מנהרת עוזי נרקיס
מנהרת עוזי נרקיס
מנהרת עוזי נרקיס
(צילום: באדיבות מוריה החברה לפיתוח ירושלים)
לאור ההנחיה של שר התקשורת לוודא קליטה סלולרית במנהרות חדשות עוד בשלב התכנון, ביצע משרד התקשורת בדיקה יזומה עם כלל חברות הסלולר ונמצא כי תשתיות הסלולר במנהרה פועלות באופן תקין לרווחת הציבור.
מנהרת נרקיס, בביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים, שתיפתח בימים הקרובים תוביל נהגים ונוסעים הבאים מצפון-מזרח אל ירושלים ואת היוצאים ממנה. בקרוב צפויות להיפתח מנהרות נוספות בצומת זה ולהקל עוד יותר על התנועה באזור.

3 צפייה בגלריה
מנהרת עוזי נרקיס
מנהרת עוזי נרקיס
מנהרת עוזי נרקיס
(צילום: באדיבות מוריה החברה לפיתוח ירושלים)

קראו גם:

כזכור, כלקח ממנהרת כביש 16 שלא רושתו בזמן שנפתחו, בחודש מאי האחרון רושתו באנטנות סלולריות לטובת משתמשי הדרך. במקביל, עיריית ירושלים משדרגת גם את אחד הגשרים המפורסמים של ירושלים – גשר הגבעה הצרפתית. בין היתר עמודי הבטון ייצבעו ויותקנו גם קירות אקוסטיים חדשים ותותקן תאורה דקורטיבית.

3 צפייה בגלריה
 מנהרת הגבעה הצרפתית
 מנהרת הגבעה הצרפתית
מנהרת הגבעה הצרפתית בחודש יולי האחרון
(צילום: דג הפקות - דויד לייזרוביץ )

הפרויקט, אשר כולל גם שדרוג תשתיות, הסדרי תנועה ובטיחות ופיתוח נופי נרחב, יוביל כאמור להקלה משמעותית בעומסי התנועה בצפון ירושלים, יגדיל את הנגישות התחבורתית לירושלים מכיוון צפון-מזרח וכן לשכונות הצפוניות בעיר וישפר את שירותי הרכבת הקלה שבאזור. בנוסף, יאפשר נסיעה מהירה ונוחה מירושלים לכיוון מעלה אדומים, ים המלח ולישובים הסמוכים בשני הכיוונים עם חיבור לכביש 9.
ממשרד התקשורת נמסר: "תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות לשמירה על אורח חיים תקין ולהתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של אנשים ומכשירים בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים, ומהווה מנוע צמיחה למשק".