הצעד שיקל על הנהגים הירושלמים: חברת נתיבי ישראל בשיתוף חברות הסלולר ומשרד התקשורת השלימו היום (ב') את חיבור מנהרות כביש 16 לרשת הסלולר הארצית. החל מהיום ישנה קליטה סלולרית מלאה במנהרות הכביש החדש.
2 צפייה בגלריה
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 - "אריאל שרון"
(צילום: אריק מרמור)
נזכיר כי לפני מספר שבועות, הנחתה השרה מירי רגב את כל חברות התשתית הקשורות למשרד התחבורה לוודא קליטה סלולרית, בכל המנהרות החדשות והקיימות בישראל ומהיום אנו מתבשרים כי הושלם החיבור לרשת הסלולר. מדובר בשתי מנהרות כפולות שאורכן הכולל מגיע ל-4.7 קילומטרים.
יצוין כי בשנים האחרונות נבנו קילומטרים רבים של מנהרות בכבישי ישראל, המשפרות את זרימת התנועה באזורים הרריים, המציבים קשיים טופוגרפיים. עם זאת, במנהרות רבות לא ניתן כיום ליהנות מתקשורת סלולרית רציפה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "זו אינה רק בעיה של אי-נוחות הנגרמת עקב ניתוק השיחה והצורך להתקשר מחדש, אלא בעיה בטיחותית העלולה לגרום לתקלות בתקשורת בעת חירום. במקרה של תאונה או רכב תקוע בלב המנהרה, נדרשת תקשורת סלולרית אמינה ומיידית בזמן אמת, אשר כיום במקרים רבים אינה זמינה, ואני גם רוצה להודות לשר שלמה קרעי על שיתוף הפעולה והעבודה המקצועית של המשרד ברשותו".

קראו גם:

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "תקשורת סלולרית היא תשתית חיונית. אני שמח לבשר שקליטה סלולרית לאורך מנהרות כביש 16 בואכה בירתנו הנצחית ירושלים כבר כאן. חברות הסלולר, בהובלת משרדי התקשורת והתחבורה, סיימו את שלב התקנת המערכות שיעניקו קליטה סלולרית לנסיעה איכותית ובטוחה. מיד לאחר שלב הבדיקות נוכל להיות בטוחים שהנושא טופל לטובת כל אזרחי ישראל".

2 צפייה בגלריה
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
(צילום: אריק מרמור)

מנהל מחלקת פרויקטים PPP בחברת נתיבי ישראל, המהנדס יאיר גרינולד: ״השלמת פריסת תשתית התקשורת בכביש 16 החדש מהווה אקורד סיום למגה פרויקט ששינה את הנגישות לעיר הבירה ירושלים. בזכות עבודה מאומצת של כל העוסקים בדבר, הצלחנו תוך זמן קצר לסיים את החלק החשוב והמשמעותי לא פחות, כיסוי סלולרי לאורך כל המנהרות בכביש 16, כך שכל משתמשי הדרך יוכלו להמשיך ברצף תנועתי ללא ניתוק או נפילות תקשורת".