בוועדה המקומית ניתנה הוראה חדשה לפיה אין כניסה לעוזריהם של חברי הוועדה בישיבות התכנון והבנייה. ההנחיה מטעם יו"ר הוועדה אליעזר ראוכברגר, באה משום שלדבריו נוכחות העוזרים בישיבה מרובת משתתפים ממילא, מקשה על ניהול הדיון ומסרבלת אותו. עוד הנחה כי חבר מועצה שיתעקש על הנוכחות של עוזרו לאורך כל הדיונים, ייאלץ את העוזר לחתום על הצהרת ניגוד עניינים במחלקה המשפטית כפי שמחוייבים כיום על פי נוהל, רק חברי הוועדה עצמם.
3 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)
3 צפייה בגלריה
אליעזר  ראוכברגר
אליעזר  ראוכברגר
אליעזר ראוכברגר
(צילום: יואב דודקביץ׳)
חבר ועדה שדווקא תומך במהלך מספר כי ההפרעה מצד העוזרים נובעת מכך שלרוב הם יושבים בהמתנה לתיק מסויים, ובינתיים מפטפטים ביניהם, או עוסקים בענייניהם, תוך שהם יוצאים ובאים מחדר הישיבות. מנגד, קיימת טענה בקרב חברי המועצה כי הדבר אינו ראוי ומקשה על עבודתם. כנבחרי ציבור בהתנדבות, זכאותם לעוזרים בשכר מסייעת להם בניהול וסיכום הישיבות, והוצאתם, כך לפי המתנגדים, תפגע ביכולת להתמודד עם עשרות תיקי תוכניות הנידונים בכל ישיבה.
3 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
יוסי חביליו
(צילום: ישראל כהן)
"לא יקום ולא יהיה", תוקף סגן ראש העירייה יוסי חביליו את המהלך. "העוזרים שלי ימשיכו להיות נוכחים בכל ישיבות הוועדה המקומית. ראוכברגר רוצה לעשות בוועדה כבתוך שלו, כשקודם לכן הוא הורה להפסיק את הבאת המתנגדים לוועדות. אין לו סמכות וגם אין היגיון מאחורי זה". לגבי החתמת העוזרים על הסדר ניגוד עניינים, הוסיף: "הם לא מצביעים ולא מכריעים ולכן אינם יכולים להיות במצב של ניגוד עניינים. זה נועד רק כדי להקשות עליהם שלא לצורך".


מהוועדה המקומית נמסר בתגובה: "חברי הוועדה דווקא מרוצים מכך שהנוכחות בחדר התמעטה. זה מאפשר לדיונים להיות נקיים, חדים וממוקדים יותר. עוזר שצריך להכנס לצורך נקודתי יוכל לעשות כן. בכל מקרה, עוזר שטרם חתם על ניגוד עניינים, מוזמן לעשות זאת ולהיות נוכח בוועדה ללא בעיה".