האם תקום בשכונת הר נוף הטיילת הראשונה בעולם המותאמת לציבור דתי וחרדי? כ-2,000 מתושבי שכונת הר נוף חתמו בשבועיים האחרונים על עצומה הקוראת לעיריית ירושלים להקים את טיילת הסובבת את השכונה ומשקיפה לעבר יער ירושלים. "אנו קוראים לראש העיר לשתף פעולה עם התושבים ולקדם טיילת הר נוף", אומרת תמר גינדיס, תושבות השכונה וחברה בוועד הפעולה.
3 צפייה בגלריה
מאה שערים
מאה שערים
מאה שערים
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
שכונת הר נוף
שכונת הר נוף
שכונת הר נוף
(צילום: יואב דודקביץ')

לפני למעלה מעשרים שנה החלה העירייה באמצעות משרד חיצוני לתכנן את טיילת סובב הר נוף, אולם מאז התוכניות לא קודמו. בשבועות האחרונים הקימו התושבים ועד פעולה להקמת הטיילת סובב אותו מובילים כעשרה תושבים.
הטיילת מתוכננת להקיף את השכונה בשיפוליה, לאחר קו הבתים האחרון. כיום סובלת השכונה ממחסור חמור בשטחים ירוקים, והטיילת אמורה לענות על צורך זה. בעצומה שהופנתה לראש העירייה משה ליאון נכתב, "התוכנית כבר קיימת ומטרתנו לרתום את עיריית ירושלים למימושה בהקדם. בטיילת הסובבת את השכונה מתוכננים בין השאר: עמדות תצפית מרהיבות; שביל הליכה לצד נוף עוצר נשימה; גינות קהילתיות בהן יהיה ניתן לחוות וללמוד את מצוות התלויות בארץ; כיכר מטופחת בחלון של הר נוף; גינות משחקים לילדים בכל הגילאים; שבילי אופניים מוסדרים ובטוחים; מקומות ייעודיים למדורות לג בעומר, ועוד".
3 צפייה בגלריה
יער ירושלים
יער ירושלים
יער ירושלים
(צילום: אדווה חולי)

אגב, בנוסף לעצומה באינטרנט שעליה חתומים 560 איש, רוב החתימות כ-1,400 במספר נאספו באופן ידני בקרב הציבור החרדי שאינו מחובר לאינטרנט וטלפונים חכמים.


"החזון שלנו הוא הטיילת הראשונה בעולם המותאמת למשפחות שומרי תורה ומצוות - עם שבילים רחבים, גינות קהילתיות המאפשרות חקלאות ביישום מצוות התלויות בארץ, פינות למדורות ל״ג בעומר ועוד", מדגישה גינדיס, "אנו קוראים לראש העירייה לשתף פעולה עם התושבים ולקדם את טיילת הר נוף".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה מקדמת תכנון להקמת טיילת בשכונת הר נוף, תוך שיתוף פעולה עם קק״ל והרשות לפיתוח ירושלים. התכנון הראשוני הסתיים ובימים אלו, מקדמת העירייה את המשך התכנון. העירייה תמשיך לפעול להקמת ריאות ירוקות ולשיפור המרחב הציבורי לטובת כל תושבי ירושלים".