ביוני 2023 פורסם רפרטואר ההצגות של התיאטרון, ובו נחשף כי בעונת 2023/24 תעלה בבכורה ישראלית ההצגה האוטוביוגרפית "הילד עם שני הלבבות" מאת חאמד אמירי, המספרת את סיפורם של בני משפחת אמירי הבורחים מאפגניסטן בשנת 2000 לאחר שאֵם המשפחה מתריסה נגד שלטון הטליבאן.
2 צפייה בגלריה
תיאטרון החאן
תיאטרון החאן
תיאטרון החאן
(צילום: רפי קוץ)

היום (שני) החליטה הנהלת תיאטרון החאן ״להקפיא״ כהגדרתה״ את ההצגה לאור תקיפותיו של הסופר אמירי את פעולות צהל והתבטאויותיו נגד מדינת ישראל. כך הוחלט בישיבת הוועד המנהל האחרונה של תיאטרון החאן, לאחר התייעצות עם הנהלת התיאטרון.
״מאז פרוץ המלחמה בישראל, לפני כחודש, נחשפנו לציוצים ברשת החברתית "טוויטר״ של הסופר, חאמד אמירי ‏ נגד מדינת ישראל ובעד "שחרור פלסטין", שיתוף פוסטים המציגים את המצב בעזה כרצח עם ע"י מדינת ישראל ושימוש בהשטאג #gazagenocide״, נמסר מהנהלת התיאטרון. הסופר צייץ ושיתף אמירות כנגד פעולות ישראל מפני המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס, ואף השתתף בהפגנות כנגד המדיניות הישראלית.
2 צפייה בגלריה
יורם ברוורמן
יורם ברוורמן
מנכ״ל החאן, יורם ברוורמן
(צילום: באדיבות המצולם)

מושיק ביבי, יו"ר הוועד המנהל של התיאטרון מציין: ״תאטרון החאן רתום כולו למאמץ הלאומי ולמערך החירום של מדינת ישראל בעת הזו ומגלה אפס סובלנות לכל הסתה וגילוי הזדהות, אהדה או תמיכה בטרור המתועב. על אף היותו של החאן גוף שמתרחק מצנזורה אומנותית ומפגיעה בחופש היצירה - כאן לא נותרה בידנו ברירה אלא לפעול בדרך של הקפאת ההפקה״. עוד בחדשות:
יורם ברוורמן, מנכ"ל החאן: ״למרות ההשלכות הכבדות עבור התיאטרון, בכל ההיבטים, החלטנו בעת הזו להקפיא את המשך ההכנות להעלאת ההצגה.בימים בהם ישראל מנהלת לחימה, מתמודדת עם משבר מהקשים שידעה, ובשעה שבנינו ובנותינו שומרים על הבית, אין אנו יכולים לפאר יצירה של סופר זה.״