"כמו נסיעה מירושלים לחיפה": בחודש נובמבר האחרון נוסף קו חדש בעיר, קו 91, שהביא איתו בשורה וניחוחות של התייעלות - קו אקספרס מתלפיות מזרח לגבעת שאול. אלא שכגודל הציפייה, כך גודל האכזבה.
4 צפייה בגלריה
קו אוטובוס 91
קו אוטובוס 91
קו האוטובוס החדש- מספר 91
(צילום: יואב דודקביץ')

ששי קרקו לדוגמא, נאלץ לבלות בנסיעה על הקו החדש במשך שעתיים וחצי מביתו שבארמון הנציב ועד לבית החולים הרצוג. "אני כבר שלושה חודשים נוסע בקו הזה ואף אחד לא מתעורר. לאף אחד לא אכפת", אומר קרקו בתסכול, "לא הגיוני שלאוטובוס עירוני ייקח שעתיים וחצי להגיע ליעד – כמו נסיעה מירושלים לחיפה. לוקח שעתיים וחצי להגיע מארמון הנציב להרצוג.
קראו גם:
"חייבים לשנות את המסלול, לא יכול להיות שיהיו אטומים והמסלול יעבור דרך בית הדפוס. אתמול יצאנו ב-15:24 מארמון הנציב והגענו להרצוג בשש בערב. היינו תקועים שעתיים וחצי בנסיעה, וזה ככה כל יום. כל יום אני נוסע לאחי בבית החולים הרצוג, והשבוע איחרתי ולא הגעתי בזמן להביא לו את ארוחת הערב שהוא צריך לקבל.
"אנשים לוקחים את הקו כדי להגיע למשפחות שלהם בבית חולים הרצוג, ומחכים בתחנה שעות על גבי שעות. גם הנהגים מסכנים – יושבים על ההגה שלוש שעות. פנינו בתלונות אל משרד התחבורה ואמרו לנו שזו המדיניות ולא משנים מסלולים. מה זאת אומרת? הקו לא יכול להימשך בצורה הזאת".
4 צפייה בגלריה
קו אוטובוס מספר 91
קו אוטובוס מספר 91
תחנת אוטובוס קו 91. "כמו נסיעה מירושלים לחיפה"
(צילום: פרטי)

גם לילך וייס סבלה מנחת זרועו של הקו פעמים רבות מדי. גם במהלך ההיריון שלה. "פעמיים קרה שחיכיתי בתחנה של בית החולים שערי צדק כדי לקחת את האוטובוס. לפי האפליקציה הוא היה אמור להגיע תוך חמש דקות, אבל חיכיתי שם חצי שעה", היא סיפרה ל-mynet, "כשראיתי שהוא לא באופק, התקשרתי לבעלי שנסע אלי במיוחד כדי לקחת אותי הביתה. בשלטים הדיגיטליים מופיע שהקו מגיע עוד 5 או 10 דקות, אבל זה לא נכון. זה אבסורד, כי הוא אמור להיות קו אקספרס, אבל אם אני מחכה עכשיו חצי שעה לאוטובוס, מה אקספרס בו?

4 צפייה בגלריה
קו אוטובוס 91
קו אוטובוס 91
קו אוטובוס 91. "מה אקספרס בו?"
(צילום: יואב דודקביץ')

"פעם הייתי צריכה לנסוע לרופא שנמצא ברחוב דרך חברון. לפי האפליקציה הוא היה צריך להגיע תוך 10 דקות. אבל כשהוא סוף סוף הגיע, למרות שראה אותי הוא חלף על פני התחנה ולא נכנס למפרץ העצירה שמול התחנה. הייתי בהריון מתקדם ונאלצתי לרדת במהירות לכביש כדי לנופף לו לעצור. כשעליתי הוא צעק עלי ואמר לי שהוא לא אמור לנחש שאני רוצה לעלות לאוטובוס. כמוני היו עוד נוסעים בתחנה, ובכל זאת הוא לא נכנס למפרץ. לצערי, ה'דילוג' הזה על תחנות קורה כל הזמן ואנשים כבר לא מעירים לנהגים. כי הם ממש לא נעימים, ולא שירותיים. אם מעירים להם הם פשוט צועקים".

4 צפייה בגלריה
קו אוטובוס 91
קו אוטובוס 91
קו אוטובוס 91
(צילום: יואב דודקביץ')

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מבצע בקרה אלקטרונית שוטפת על כל קווי התחבורה הציבורית, בין השאר נבחנים גם אורך הנסיעה, לוחות הזמנים וזמני יציאה מתחנות המוצא. קו 91 מאפשר קישורים חדשים ומהירים מבעבר בתוך ירושלים וזוכה לשביעות רצון מרבית מצד הנוסעים.
"במצבי שגרה, זמני הנסיעה בקו 91 קצרים משמעותית משלוש שעות, אולם מושפעים מעומסי התנועה המשתנים. ייתכן שלאור חסימות בצירים או אירועים חריגים נוספים, זמני ההמתנה והנסיעה התארכו מעבר לרגיל, אך לצורך כך נדרש מידע פרטני על מועד האירוע. באשר להתנהגות הנהגים, משרד התחבורה ימשיך לדרוש אמות מידה גבוהות מכלל המפעילים, הנהגות והנהגים.
"יצוין כי, בכל מקרה של אי עמידה בלוחות זמנים, דילוג על קווים או אי ביצוע נסיעה, מוטלים על המפעילים עיצומים כספיים וניתן ניקוד שלילי, המשפיע על סיכוייהם לזכות במכרזים עתידיים להפעלת שירות תחבורה ציבורית".