אירוע חריג בין נוסע יהודי לנהג מהמגזר הערבי בקו אוטובוס מספר 13 של אגד נרשם השבוע בירושלים. בתיעודים שהגיעו לידי mynet ירושלים ניראים השניים מקללים זה את זה בצורה בוטה מאוד.
1 צפייה בגלריה
מימין: נהג האוטובוס והנוסע. עימות בוטה
מימין: נהג האוטובוס והנוסע. עימות בוטה
מימין: נהג האוטובוס והנוסע. עימות בוטה
(צילום: דוברות אגד ואריאל אלחרר)

חברו של אריאל אלחרר שהיה עד למקרה, תיעד את האירוע: "קשיש שעלה בירושלים לאוטובוס קו 13 של אגד שאל את הנהג אם הוא מגיע לאזור מסוים, משום מה הנהג סירב לענות לו, אחד הנוסעים שהתערב בשיחה שאל את הנהג מדוע הוא אינו עונה לקשיש. הנוסע קיבל צעקות, קללות והשפלות, זה הסתיים כשהנהג משפריץ גז מדמיע לכל עבר. מזעזע".

(תיעוד עימות בין נוסע יהודי לנהג ערבי. צילום: באדיבות דוברות אגד)

הנהג ביקש מהנוסע לזוז מהדלת ובתגובה אמר הנוסע: "איפה התחנה שלך? יא חתיכת חרא".
הנהג ענה לו: "תזוז כוס אמא שלך, ייאלה תרד מהאוטובוס".
הנוסע השיב: "מי שהביא אותך? יא ערבי מסריח. מי שהביא את כל הערבים. זבל".
הנהג הגיב: "ואתה גם כמו הנהג, בן זונה. אתה יהודי בן זונה".
קראו גם:
באגד מסרו כי הנהג זומן לבירור מול מנהל הסניף לצורך שמיעת גרסתו לאירוע המתואר בסרטון וכן גינו בחברה גם את סגנון דיבורו של הנהג כלפי הנוסע היהודי וכן את ההתנהלות כלפיו. כמו כן, לטענתם הסרטון שפורסם ברשתות החברתיות ערוך בצורה מגמתית כדי להטות ולטשטש את הקונפליקט שנוצר באוטובוס.

אגד: הנהג זומן לבירור. חלק מהקונפליקט טושטש ונשמט מהסרטון

מחברת אגד נמסר בתגובה לאירוע: "אכן הסרטון החלקי והמגמתי הזה הועבר לעיוני באמצעות הרשתות החברתיות. על פניו מסתמן תיאור בו נהג אגד ממוצא ערבי מוסלמי יוצא מכליו ומאבד שליטה על התנהגותו ומוצא פיו, יתכן וקדמה לאירוע התגרות של לקוחות יהודים אשר את חלקם באירוע הם נמנעו מלשדר בסרטון מטעמים מגמתיים וברורים למדי.
"כך או כך הנהג אותר וזומן לבירור נוקב אל מול מנהל הסניף שלו בירושלים וגורמי המקצוע והביקורת באגד, לצורך שמיעת גרסתו לאירוע המתואר בסרטון החלקי. רק לאחר שתגבה עדותו הראשונית נוכל להתייחס באופן רציני וראויה לאשר התרחש בנסיעה זו.
"בשלב הזה בשל סערת רוחו והתרגשותו מהאירוע החריג, גמרנו אומר להורידו מעבודת הנהיגה עד לגמר הבירור שצפוי להיערך עמו ביום המחר. ככלל, באגד ירושלים עובדים במקצועיות ובמסירות אין קץ מאות נהגים אחראים ושירותיים מקרב המגזר הישראלי-ערבי-מוסלמי. למרבה הצער חלק לא מבוטל מהם סופג בעבודתו קיתונות של בוז ולעג מגורמים שוליים, קיצוניים כאלה ואחרים בחברה הישראלית -יהודית אשר אלה מכלים בהם את זעמם מעצם מוצאם הערבי מוסלמי ונוהגים בהם באופן מטריד ואלים מילולית ולעיתים אף גופנית.
"ייתכן שנתונים חשובים אלה כאמור נשמטו מהסרטון הערוך בקפידה כדי להטות ולטשטש את כל הקונפליקט שנוצר באוטובוס. בכל מקרה תהיינה הסיבות לתקרית אשר תהיינה אנו באגד יוצאים חוצץ ומגנים בכל תוקף את סגנון דיבורו הבוטה והאלים של הנהג כלפי הלקוח היהודי ועל דבריו אלה אין בדעתנו לעבור לסדר היום זאת למרות שככל הנראה הלקוח ואולי גם חבריו לנסיעה השמיעו אף הם דברים כנגד הנהג בתחילת האירוע וטרחו להשמיטם מהסרטון. העניין כאמור ייבדק בקפידה וללא משוא פנים כדי לרדת לחקר האמת".