צרי אופק: הורים שילדיהם מקבלים שיעורי העשרה בבית הספר למחוננים 'אופק' הופתעו לשמוע כי הוחלט להפריד בין התלמידים הדתיים בכיתה ג' לבין החילונים והערבים הלומדים במקום, כך נודע ל-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
בית הספר 'אופק'. "מבלי לפגוע באמונתם ורצונם" |
בית הספר 'אופק'. "מבלי לפגוע באמונתם ורצונם" |
בית הספר 'אופק'. "מבלי לפגוע באמונתם ורצונם"
(צילום: עמית שאבי)

מנהלת בית הספר, רחלי יצחק, כתבה להורים: "אנו קשובים לצרכים הייחודיים של ההורים והתלמידים, ביניהם פנייה מקבוצת הורים מהמגזר הממלכתי־דתי למען מענה מותאם יותר עבור ילדיהם. ולכן בשנת לימודים זו בית הספר, בשיתוף משרד החינוך - האגף למחוננים ולמצטיינים, מנח"י ועיריית ירושלים, יערוך פיילוט שבמסגרתו תפעל כיתה המיועדת לתלמידים ולתלמידות מהחינוך הממלכתי־דתי בכיתה ג' בלבד.
"כיתה זו תהיה חלק מהשכבה לצד הכיתות ההטרוגניות. הפיילוט ייבחן כמענה מותאם לצורכי המחוננים של החמ"ד. התלמידים ייהנו ממערכת הלימודים הכללית שלנו וישהו במרחבים המשותפים לכלל השכבה וללא הפרדה מגדרית".
קראו גם:
אף שלא מדובר במוסד חינוכי רגיל אלא בכזה שאליו הילדים מגיעים רק יום בשבוע, יש הורים שמתנגדים לשינוי בנחרצות. מיכה מגן, ששני ילדיו לומדים ב'אופק', אמר השבוע ל-mynet: "במסגרת הזאת לומדים יחד דתיים, חילונים, ערבים ויהודים. החלוקה היא כזאת שמנסים שלא יהיו עד כמה שאפשר ילדים מאותו בית ספר כי זה להפגיש אותם עם כמה שיותר ילדים אחרים ולא ליצור מקבצים של חברים שהם קליקה. לציבור דתי מהסוג שלא מעוניין ללמוד עם ילדים שמתוכו היה מענה רק של אחר הצהריים.
"הגיעה קבוצה של הורים של מחוננים דתיים שלא מעוניינים להתערבב, והם דורשים שבתוך המסגרת של 'אופק' תיפתחנה כיתות רק עבור הילדים שלהם והעירייה הסכימה. למה לדרוש בתוך המסגרת הקיימת של 'אופק' ולשנות את האופי שלה? אפשר היה להקים להם מסגרת נפרדת ושם הם יחיו את חייהם. לבוא למסגרת קיימת ולדרוש דרישות ייחודיות זה בעייתי כלפי השכבה עצמה, שתהיה בה הפרדה בין ילדים, וזה פותח פתח לעוד דרישות. עכשיו תהיה הפרדה של הילדים שלהם, בלי הפרדה בין בנים ובנות.
"מחר הם ירצו הפרדה מגדרית, אחר כך שינוי בשיטות ההוראה או בזהות המורים שילמדו שם. 'אופק' היא מסגרת מאוד ייחודית בנוף הירושלמי - שהילדים שלי מבית ספר דתי פוגשים ילדים ערבים, חילונים, ילדים מבתים רפורמיים, משפחות להט"ביות, ואני חושש שאם האופי ייפגע יהיה קשה לתקן בעולם הנוכחי".

2 צפייה בגלריה
מורה
מורה
הלימודים יהיו בהפרדה
(צילום המחשה: shutterstock)

מהעירייה נמסר: "ב'אופק' היה ביקוש לכיתה עבור תלמידים דתיים. הבקשה נענתה בחיוב, והכיתה תחל לפעול כפיילוט ותתנהל כשאר הכיתות במסגרת הבית־ספרית. מדובר בכיתה לצד תשע כיתות נוספות מעורבות, שבהן לומדים דתיים וחילונים. עיריית ירושלים פועלת למתן הזדמנות לכל ילדי העיר ללמוד כל תחום שבו הם מעוניינים מבלי לפגוע באמונתם ורצונם".
ממשרד החינוך לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.