מסעדת 'אמא' הוותיקה ,בכניסה לשוק מחנה יהודה, ויתרה על תעודת הכשרות של צהר, אותה החזיקה בשנתיים האחרונות ועברה לתעודה של בד"צ הרב רובין.
2 צפייה בגלריה
'אמא'. "המסעדה ממשיכה להיות כשרה"
'אמא'. "המסעדה ממשיכה להיות כשרה"
מסעדת 'אמא'. עוזבת את כשרות צהר
(צילום: אלון לוי)

במסעדת אמא היו דווקא מאוד מרוצים מכשרות צהר ועשו את המהלך הזה בצער עקב ירידה משמעותית בפדיון המסעדה בשנתיים האחרונות ,לאחר השינוי בתעודת הכשרות. כך בעלי המסעדה יורם בנימין:" לי זה דווקא היתה תעודת טובה ויש לי רק דברים טובים להגיד על כשרות בפיקוח צהר אבל מסתבר שאצלי במסעדה בירושלים זה לא תופס.
קראו גם:
"היתה לנו ירידה בפדיון, ביטלו לנו לא מעט הזמנות. אנחנו עושים גם אירועים וגם מקבלים קבוצות באופן שוטף ובמידה ויש אחד שזה לא טוב לו מבטלים את כל הקבוצה. אז היינו בבעיה. יש לנו גם מסעדת אמא נוספת שממוקמת במתחם פארק הכרמים בקריית ענבים ושם אנחנו ממשיכים בשמחה עם הכשרות של צהר. אני אישית מאוד אוהב ומעריך אותם".
האם המעבר לכשרות רובין ידרוש מכם שינוי במנות והחלפת ספקים ומוצרים? "יש בהחלט לא מעט שינויים ונצטרך להתפשר ולהתמודד עם כל הדרישות. אבל זה חלק מן העניין. לדוגמה נאלצנו להוציא מהתפריט את עלי הגפן הממולאים המפורסמים שלנו כי אצל רובין לא מאשרים בכלל שימוש בעלי גפן מכל סוג שהוא".

2 צפייה בגלריה
ארגון רבני צוהר
ארגון רבני צוהר
צהר: "מודים למסעדת אמא על האמון"
(צילום המחשה: אדווה חולי)

מרגישים כבר בשינויים בקופה ובאוכלוסיה שבאה למסעדה? "מוקדם להגיד. מדובר במשהו שממש התחלנו לא מזמן. לוקח זמן עד שהציבור יודע ומתעדכן אבל בהחלט, לפחות בקופה, יש כבר סימנים של מגמת עלייה ושיפור בפדיון ואני מקווה שזה ילך ויתחזק".
מדוברות צהר נמסר: "כשרות צהר תומכת בעיקרון של תחרות ושוק חופשי גם בעולם הכשרות, זאת מתוך ראייה כי הדבר יביא ליותר ויותר מקומות כשרים בישראל ואף יעלה את רמת הכשרות. להבנתנו מעבר מסעדת אמא לכשרות בד"צ רובין מיישם את תפיסת עולמנו ומאפשר במעבר למסעדת אמא לפנות לציבור החרדי המבקש לאכול בכשרות בד"צ ושאינו מסתמך על כשרות הרבנות או אחרת.
"אנחנו מודים למסעדת אמא על האמון שהביעה בנו מאחלים לה הצלחה רבה בהמשך הדרך ונשמח לעמוד לרשותה אם תרצה גם בהמשך. כפי שפורסם בעבר כשרות צהר מעניקה השגחה כשרותית ללמעלה מ- 10 אחוז מבתי האוכל בירושלים ונמצאת כל העת במגמת עלייה הם תעודת הזהות שלנו ואנו בטוחים שככל שנתקרב לתחילת 2023 וליישום המלא של הרפורמה המספר ילך ויגדל".