מחאה נגד העירייה: 60 הורים, מורים, גננות, חברי הקהילה בבית ספר האנתרופוסופי "אדם" חתמו היום (ג') על עצומה הקוראת לעירייה למנוע את פיטוריה של הסייעת הפדגוגית איה קראקע, אשתו של המחבל הפלסטיני חוסיין קראקע שרצח שלושה בני אדם בפיגוע הדריסה ברמות. זאת בעקבות החלטת העירייה להמשיך ולבחון את צעדיה לאור החלטת משרד העבודה שלא אישר לפטרה.
3 צפייה בגלריה
המחבל, חוסיין קראקע
המחבל, חוסיין קראקע
המחבל, חוסיין קראקע
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
"חברים בקהילת בית ספר אדם דורשים כי העירייה ומינהל החינוך בעירייה ירושלים יבטלו לאלתר את הניסיון הגואל לפיטוריה של איה קראקע, שבעלה המחבל נמצא לוקה בנפשו ושהיא עצמה נמצאה בחקירתה שהיא חפה מפשע", כתבו במכתב נשלח לראש העירייה משה ליאון, "אנו מצפים שיאפשרו לה להמשיך בעבודתה כסייעת במערכת החינוך המיוחד במזרח העיר. כעסנו על הפיגוע עמוק ומובן, אך פיטורין אכזריים הללו הם נקמה חסרת פשר באשר צעירה חפה מפשע ובבתה בת החודשיים, ומסר חינוכי שלילי לתלמידי והורי מזרח העיר ומערבה". כמו כן, יש לציין כי לא כל הורי התלמידים חתמו על העצומה.

3 צפייה בגלריה
פיגוע הדריסה אתמול בשכונת רמות. שלושה נרצחו
פיגוע הדריסה אתמול בשכונת רמות. שלושה נרצחו
פיגוע הדריסה בשכונת רמות. שלושה נרצחו
(צילום: אלכס קולמויסקי)

מנגד חבר מועצת העירייה, יוסף שפייזר תוקף את העירייה ודרש להגיש מידיית ערעור נגד ההחלטה. "לא ייתכן שאשת המחבל תשב בחופשת לידה ותקבל כסף מהעירייה בעוד שאמא אחרת קברה שני ילדים בגלל בעלה", אמר שפייזר ל-mynet.

קראו גם:

אחד ההורים אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "חשוב לציין שהיוזמה עלתה מתוך קבוצת הורים שבחרו להיות מעורבים ופעילים בנושאים של שימור הדמוקרטיה, הגנה על שלטון החוק ועשייה למען זכויות אדם. היוזמה אינה בשום אופן מייצגת את כלל הורי ביה"ס אדם, ולא את ביה"ס עצמו. ביה"ס הוא מקום אוהב אדם וחירותו וככזה מגוון הדעות בו רחב ועצמאי. היוזמה מייצגת את דעות החתומים על המכתב בלבד".
כזכור, ביום שישי ה-10 בפברואר, מחבל פלסטיני חוסיין קראקע (30) סטה מסלולו וביצוע פיגוע דריסה בכניסה לשכונת רמות. בפיגוע נרצחו שני אחים, אשר ויעקב פלאי בני ה-5 וה-7 ואברך כבן 20. המחבל חוסל על ידי שוטר ובלש בזירה. קראקע התגורר בשכונת עיסאוויה ומשפחתו מהר הזיתים, בעקבות הפיגוע שביצע כוחות משטרה גדולים הגיעו לעיסאוייה ובא-טור שבמזרח ירושלים, עצרו עשרה מבני משפחתו של המחבל ביניהם – אחיו, אישתו ועוד שנלקחו לחקירה. לאחר הפיגוע התברר כי המחבל סבל מהתקף פסיכוטי יומיים לפני ביצוע הפיגוע.

3 צפייה בגלריה
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
אשר פלאי ז"ל ואחיו יעקב פלאי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

מהעירייה נמסר בתגובה: "העובדת נמצאת בחופשת לידה, ולכן פנתה העירייה לממונה על חוק עבודת נשים בבקשה לקבל אישור לקיים לה שימוע לצורך שקילת סיום העסקתה. הממונה דחה את הבקשה. עיריית ירושלים תבחן את צעדיה לאור החלטה זו".