נפגע משמעותי ראשון בירושלים לנוכח מצב המלחמה והמשבר המתמשך בתיירות: אברהם הוסטל, אחד ממוסדות התיירות והתרבות הידועים בבירה, ייסגר באופן זמני עד להודעה חדשה. רשת ההוסטלים, שהחלה את דרכה כאן בעיר, תמשיך להפעיל את שאר סניפיה בתל אביב, אילת, ואף בחו"ל כרגיל, אך הסניף הירושלמי יעבור הליך הדממה.
3 צפייה בגלריה
אברהם הוסטל
אברהם הוסטל
אברהם הוסטל
(צילום: יחצ)
3 צפייה בגלריה
אברהם הוסטל
אברהם הוסטל
אברהם הוסטל
(צילום: חיים צח)
ההחלטה התקבלה על ידי הנהלת הרשת בימים האחרונים, והסגירה הזמנית תחל מהשבוע הקרוב. הכוונה היא כי עם שיפור המצב תוחזר הפעילות לסדרה. אך לנוכח העדר צבר מספיק של הזמנות, אין נכון לעכשיו הצדקה להמשיך להפעיל את המקום בתפוסות נמוכות מאוד.

3 צפייה בגלריה
גל מור, ממייסדי אברהם הוסטל
גל מור, ממייסדי אברהם הוסטל
גל מור, ממייסדי אברהם הוסטל
(צילום: אלכס קולומויסקי)

מאברהם הוסטל נמסר: ״לאור המלחמה ומצב התיירות בירושלים החליטה קבוצת אברהם להדמים את ההוסטל הירושלמי, ולהמשיך ולהתמקד בעבודת ההוסטלים בתל אביבי אילת ובפיליפינים. יחד עם זאת ממשיכים לצאת הסיורים השונים של חברת אברהם טורס בירושלים.
כל זה עד יעבור זעם ויבואו ימים טובים למדינה ואנשיה, לתיירות, ולתיירות הירושלמית בפרט. כחלק מההדממה הזמנית נפתחת האופציה לכניסתם של יזמים מתחומי פעילות שונים, עד לחזרתה של המדינה לשגרה מבורכת״.


רשת אברהם הוסטל הוקמה בשנת 2010 בירושלים על ידי קבוצת יזמים צעירים ששאפו ליצור חוויית אירוח ייחודית וקהילתית עבור מטיילים מכל רחבי העולם. עם הזמן, הרשת התרחבה ופתחה סניפים נוספים בתל אביב ובאילת, תוך שמירה על רוח חברתית ותוססת, המתאפיינת במפגשים תרבותיים, פעילויות משותפות ואווירה ביתית ונעימה. אברהם הוסטל זכתה להצלחה ולפופולריות רבה בזכות המחירים הנוחים, השירות האדיב והמיקום המרכזי של סניפיה, והפכה למותג מוביל בתחום ההוסטלים בישראל.