המאבק נגד חשבונות המים המופרזים עולה שלב: תושבים בירושלים מאיימים בתביעה ייצוגית נגד חברת 'הגיחון' בשל חיוב תשלומים מופרז על צריכת מים. בסוף השבוע שעבר, שכרו תושבי פסגת זאב את שירותיו של עו"ד אביתר ויזן ושלחו מכתב לחברת הגיחון שעניינו חיוב תשלומים מופרז בגין צריכת מים בעקבות התקנת מוני מים עירוניים חדשים בביתם.
1 צפייה בגלריה
לטענתם, חשבונות המים תפחו
לטענתם, חשבונות המים תפחו
לטענתם, חשבונות המים תפחו
(צילום המחשה: shutterstock)

לטענתם, במוני המים החדשים שהותקנו, אין מנגנון "שסתום אל חזור" המונע את חזרת המים בשעונים, מה שגורם לחיוב כספי כפול עבור צריכת מים וגורר חשבונות מים מופרזים – גבוהים יותר מצריכת במים בפועל, כך על פי המכתב.
כאשר שסתום ה"אל חזור" נעדר, המים זורמים בצינור, וכל עוד שהם נצרכים ע"י הצרכן הוא מחויב עליהם. אך עם ירידת לחץ המים בצינורות, במים שבים לאחור דרך מונה המים החדש, ואז הצרכן מחויב פעם נוספת. כאשר המים הללו שוב עוברים בצינור כאשר הצרכן פותח את הברז, הוא מחויב עליהם בשלישית. התושבים דורשים מחברת "הגיחון" לזכות את כל התושבים שחויבו בצריכת מים מוגזמת בשל שעוני המים החדשים, כמו כן, דורשים מחברת המים להתקין את השסתום החסר לכל הצרכנים או להחליף את מונה במים באחר. התושבים מאיימים על הגשת תביעה ייצוגית באם דרישותיהם לא ייענו.
בעקבות המכתב, נפתחה קבוצת ווטסאפ ייעודית שמרכזת את כל תלונות התושבים בנוגע לחברת "הגיחון", עשרות תושבים מכל רחבי העיר הצטרפו אליה בתוך שעות ספורות וריכזו רשימה של תושבים עם תלונות בנוגע לחשבונות המים ומדווחים על חריגה בחשבונות המים של מאות אחוזים בחודשים האחרונים.
מהגיחון נמסר: "החברה מתקינה מדי מים בהתאם להנחיות הרגולטור - רשות המים. מדי המים שאושרו להתקנה אינם מכילים שסתום אל חוזר. אמינות קריאת מדי המים אינה נפגעת מאי התקנת שסתום זה".