המיזם של העירייה והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) להקים בתי קפה בגנים ובפארקים המרכזיים בעיר מגיע עכשיו לגן הוורדים. בשבוע שעבר פרסמה הרל"י מכרז להסבת מבנה קיים שנמצא בידיה, אשר שימש במקור כגן ילדים, למסעדה או לבית קפה, באותה שיטה שבה הוקם קפה גן סיפור שפועל בגן סאקר, ובר המסעדה בגן העצמאות. שיטת ניהול המכרז של הרל"י נועדה בין השאר שלא להגביל את הזוכה בהפעלת המקום ולאפשר לו, אם הוא רוצה בכך, לפתוח את המקום גם בשבתות, כפי שקורה כיום בגן העצמאות. עם זאת, המקום החדש יידרש להחזיק תעודת כשרות.
1 צפייה בגלריה
בית הקפה
בית הקפה
בית הקפה
(הדמיה: באדיבות הרל"י)

הנחה לעובדי מדינה

על פי תנאי המכרז, על המתמודדים להיות בעלי ניסיון מוכח בניהול ובהפעלה של מסעדה או בית קפה במשך שלוש שנים לפחות והיקף המחזור השנתי שלהם צריך לעמוד על ארבעה מיליוני שקלים או יותר. שטח הבניין המשווק עומד על 326 מ"ר.
יהיה ניתן להגדילו עד 500 מ"ר, ובכלל זה תוספת קומה שנייה שתנגיש את המקום לעבר האגם הסמוך. הזוכה גם יקבל מהרל"י מענק הקמה בסך 2.5 מיליוני שקלים וכן התחייבות לדמי שכירות מינימליים בסך עשרת אלפים שקל לחודש בלבד.
לצורך תכנון הגדלת בית הקפה כבר נערכה תחרות אדריכלים, ואילו עיצוב פנים המקום יופקד בידי הזוכה עצמו. הזוכה גם יידרש להקים את המקום בתוך שנה. החוזה יהיה לשבע שנות הפעלה עם אפשרות הארכה לחמש שנים נוספות.
עוד מתנה הרל"י כי בעלי המקום יהיה מחויב להעניק לעובדי המדינה הנחה קבועה על כל התפריט בשיעור של 25 אחוז עד סוף שעות העבודה המקובלות, קרי ארבע אחר הצהריים, מתוך כוונה שהמקום ישרת את עובדי המדינה במשרדים הסמוכים, כגון הכנסת, בנק ישראל וכו'.