מערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך להסעת רבבות בימי חג הפסח: משרד התחבורה ישיק לקראת החג קווים מיוחדים לטובת הנוסעים. עיריית ירושלים והמוזיאונים בעיר יפתחו את שעריהם בפסח.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד בירושלים
אוטובוס אגד בירושלים
משרד התחבורה יתגבר את האוטובוסים לכותל המערבי
(צילום: יואב דודקביץ')
מוקד העלייה לרגל, הצפוי למשוך אליו רבבות מבקרים הוא הכותל המערבי. בשל כך, בימי חול המועד, הקווים 1, 3, ישירים לכותל יאספו נוסעים משעות הערב משכונות ירושלים, כולל הר נוף, גבעת שאול, בית וגן, נווה יעקב, רמת שלמה. בימי חול המועד יפעלו הקווים 1, ו-3 במשך כל הלילה מתחנה מרכזית.
בנוסף, יושק קו חדש 111 יקשר בין חניון טדי לכותל. קו 333 יקשר בין הכותל לצומת רמות ויעניק קישור בין הכותל לקווים הבינעירוניים בצומת ובהר חוצבים. כמו כן, קו 416, מבני ברק יפעל כל הלילה. בשעות השיא, תיסגר הכניסה לרובע היהודי ולצירים המוליכים אליו לרכב פרטי.
גם למערת המכפלה יתוגבר השירות וקו 201 יצא בימים א' וב' של חוה"מ מחניון טדי מערב בסמוך לשערים 9-18. קו 381 יבוטל וקו 383 יגיע רק עד קרית ארבע, בעת הפעלת השירות.

קראו גם:

כך גם תתוגבר תדירות רכבת ישראל והרכבת הקלה. במשרד התחבורה ממליצים לנהגים לעשות שימוש בחניוני "חנה וסע". כמו כן, אין לחנות לאורך הצירים העמוסים המובילים לכותל המערבי ומרכז ירושלים, רכב שיחנה בניגוד לחוק ייגרר.
בימי החג ייסגר אזור העיר העתיקה לרכב הפרטי, כולל כביש עוקף העיר העתיקה. ביום שישי של חוה"מ צפויים שינויים נוספים בהסדרי התנועה.

2 צפייה בגלריה
ברכת הכהנים בכותל המערבי
ברכת הכהנים בכותל המערבי
ברכת הכהנים בכותל המערבי
(צילום אלכס קולומויסקי)

במוצאי שביעי של פסח, בליל כ"א בניסן (12.04.23) מצאת החג ועד לסיום זמן הפעילות, יפעלו מוקדי יציאה לבני ברק, אשדוד, בית שמש, חצור, ערד וקרית גת. אוטובוסים לערים אלו יצאו מיד לכשיתמלאו ולא יתקיים איסוף במסלול הרגיל. בנוסף, יפעל מערך קווים ישיר משכונות ירושלים. פרטים במודעות בעיתונות או במוקדים הטלפונים.
במשרד התחבורה מסרו: "כמו תמיד, אנו נערכים לפקח על שירות המפעילים ועורכים תגבור חסר תקדים של השירות. עם זאת בשל הביקושים הגבוהים, יש להתאזר בסבלנות, וצפויים עומסים בשעות השיא. כדי להקל על העומס מומלץ לפזר נסיעות במהלך היום. כמו כן אנו ממליצים להעדיף שימוש במערך הרכבות המאפשר נסיעה נוחה ומהירה יותר".