סכסוכים, ניסיונות חיסול ברחוב, זריקת רימוני הלם מעצרים. גורמים עבריינים הפכו חלק מהרחובות בשכונת רמות לזירת מאבק. כך, למעלה מ-15 רימוני הלם אותרו באחרונה בבניין מגורים ברחוב קויפמן בשכונה. השיא נרשם לפני מספר ימים כששני רימוני הלם נזרקו לעבר בניין מגורים ברמות במה שנראה כעליית מדרגה נוספת במאבקים בין מספר משפחות המוכרות למשטרה.
4 צפייה בגלריה
זירת ניסיון ההתנקשות באריש. נובמבר 2021
זירת ניסיון ההתנקשות באריש. נובמבר 2021
זירת ניסיון ההתנקשות באריש. נובמבר 2021
(צילום: לירן תמרי)

תושבים ברמות טוענים כי קיים פחד להתגורר בחלק מהמקומות בשכונה, כאשר הכוונה היא למספר זירות בהן היו ניסיונות חיסול באמצעות יריות ומטעני חבלה, זריקת רימוני הלם ואף מחסן ובו מספר רב של אמצעי לוחמה.

(תיעוד הפשיטה ממצלמות האבטחה)

הרימונים והמעצרים

חקירת אירוע זריקת הרימונים הוטלה על הימ"ר. במסגרת החקירה, נעצרו שני תושבי השכונה יאיר זלצמן ואליה לוי, בחשד שהניחו שני רימוני הלם ולאחר מכן זרקו אותם לעבר בניין מגורים בשכונה. נציג המשטרה ציין באחד הדיונים: ״ניתן לראות שמדובר באירועים מתגלגלים, אם פעם הראשונה זה היה הנחת רימון, בפעם השנייה זה היה זריקת רימון. המסוכנות הולכת וגוברת ככל שהאירועים מתקדמים".
עוד כתבות בנושא:
אלא שבתחילת השבוע, נראה כי חקירת המשטרה לא התקדמה לאחר שהחשדות כנגדם לא הבשילו לכדי כתב אישום שוחררו השניים למעצר בית בן שבוע. בתוך כך, ביחידה המרכזית ממשיכים להיות מוטרדים מרצף האירועים החמורים שפוקדים את השכונה במסגרת סכסוך בין משפחות שאף כלל ניסיון חיסול של העבריין הירושלמי הידוע אלי אריש, ניסיון חיסול של אחד מבניו באמצעות מטען ומחסן נשק שנמצא בבניין מגורים לא הרחק מהקניון. ״היו שלושה אירועים של הנחת רימון על סכסוך שבין שתי המשפחות. התיק עבר לימ״ר לאור חומרת האירועים ולאור החשדות. מדובר באירועים חמורים מאוד ואנחנו לא יודעים לאן זה יסלים״, ציין בבית משפט מפקח דויד דרעי, מהימ״ר.

4 צפייה בגלריה
הבניין שספג רימונים שבוע שעבר
הבניין שספג רימונים שבוע שעבר
הבניין שספג רימונים שבוע שעבר
(צילום: דוברות המשטרה)

המטען והנס הגדול

כדי להבין את עומק הסכסוכים בשכונה, שממשיך גם בימים האחרונים – צריך לחזור מעט אחורה. לינואר 2022. על פי כתב האישום שהוגש נגד יאיר זלצמן, יצחק בנאבו ומנחם אשכנזי, נפגשו השלושה במחסן אותו שכרו בבניין מגורים, ובו אותרו מאוחר יותר אמצעי לחימה שונים וסמים. בשעה 2:53 לפנות בוקר ולאחר שהחליפו בגדים יצאה החבורה מהמחסן כאשר אחד מהם נושא מטען המורכב משעון מחוגים.
החבורה הלכה עם המטען לכיוון רכבו של נתן אריש, בנו של אלי אריש אשר חנה ברחוב בובליק – סמוך לבית ספר. בשעה 03:07 הגיעה החבורה למקום כאשר שניים עמדו בסמוך ושמרו ויתר המעורבים הטמינו את המטען במנוע הרכב. יומיים לאחר מכן, ולמזלו הגדול, הבחין אריש במטען בזמן שביקש לנסוע ברכבו עם בת זוגו.
למעשה, זה לא רק למזלו, אלא גם למזלם של כל עוברי האורח ברחוב, כולל תלמידי בית הספר הסמוך, שהיו עלולים להיפגע מהפיצוץ. נגד יאיר זלצמן אף הוגש כתב אישום לאחר שהוא שכר מחסן בבניין מגורים סמוך לקניון רמות. על פי אותו אישום, במחסן אותר תת מקלע מאולתר, מחסנית מלאה ובה 13 כדורי 9 מ"מ, רימון גז וסמים שונים.

4 צפייה בגלריה
אלי אריש
אלי אריש
אלי אריש
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

היריות והחקירה

זמן לא רב פני כן, בנובמבר 2021, אלמונים פתחו באש לעבר רכב של משפחה מוכרת בשכונה. איש לא נפגע אך נזק נגרם לרכב חונה. החקירה שהוביל הימ"ר הובילה למסקנה כי מדובר בניסיון חיסול של דמות המוכרת למשטרה. במסגרת החקירה נעצרו שלושה חשודים אשר שהו במעצר כשבועיים, אלא שמאמצי המשטרה הגיעו למבוי סתום והשלושה שוחררו. סנגורם ציין אז: "כשמתחיל תיק עם כותרת בומבסטית בעבירה של ניסיון רצח ונגמר בחולשה של שחרור שהמבקשת מבקשת, זה מצביע על דבר אחר – בעיקר שאין תיק".

הצרורות והפציעה

היריות לקראת סוף 2021 לא באו משום מקום. במשטרה חושדים כי יש להם קשר למה שאירע בשכונה בינואר 2020. קולות ירי נשמעו אז ברחוב בו מתגורר העבריין אלי אריש, בזמן שילדים רבים עושים את דרכם למוסדות הלימוד. אריש נפגע אז באורח קשה.

4 צפייה בגלריה
בן אבו
בן אבו
בן אבו
(צילום: ותוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים )

במסגרת החקירה נעצר נפתלי בנאבו והוגש כנגדו כתב אישום. לפי האישום, סמוך לשעה 07:20 המתין בנאבו בחניית הרכבים סמוך לדירה של אריש. הוא לבש קסדת אופנוע שגם הסתירה את פניו. באותו עת אריש חזר ברגל לביתו. בנאבו, כך לפי האישום, הבחין בו ושלף מייד את אקדחו. הוא ירה, אך החטיא את אריש. בנאבו, כך נטען בכתב האישום, לא ויתר. לאחר שהעבריין הידוע נמלט בריצה, תוך שהוא מדלג מעל גדר אבן, בנאבו רדף אחריו, ירה לעברו ירייה נוספת והפעם לא החטיא. כדור האקדח פגע בגבו של אריש, וגרם לו לפציעה קשה.