דובר צה״ל התיר היום (רביעי) לפרסום את דבר מותו של סמ"ר (במיל') חנן דרורי ז"ל מעוצבת חצי האש (551) שנפל בכ"ח בשבט התשפ"ד, 07 בפברואר 2024. דרורי היה לוחם בחפ"ק סמח"ט, בן 26 בנופלו.
1 צפייה בגלריה
סמ"ר (במיל') חנן דרורי ז"ל
סמ"ר (במיל') חנן דרורי ז"ל
סמ"ר (במיל') חנן דרורי ז"ל
(צילום: דובר צה״ל)

דרורי ז״ל, נפצע ב-17.12.2023 בקרב בצפון רצועת עזה. הוא הגיע עם פציעה קשה בגפיים לבית החולים אסותא באשדוד, שם זיהו כי נדבק בשדה הקרב בפטריות עמידות לטיפולים. הרופאים ניסו כל טיפול אפשרי, כולל טיפולים ניסיוניים מחו"ל, והביאו כל מומחה שיכלו. לבסוף הפטריה השתלטה על איברים בגופו של הפצוע, עד שנקבע מותו. לפי הידוע, כ-10 לוחמים שנפצעו נדבקו בפטריות דומות. ייתכן שמקורן בזיהום הקרקע במי ביוב.
משרד הבריאות מסר בהתייחסו לפטירת החייל, כי "מערכת הבריאות מטפלת במסירות בפצועים הרבים המגיעים מהלחימה, חלקם עם פציעות מורכבות מאוד. פציעות רב-מערכתיות מסוג זה פוגעות גם ביכולת החיסונית, דבר המעלה סיכון להתפתחות זיהומים. זו תופעה מוכרת לעולם הרפואי והיא מתרחשת גם במקרים שאינם פציעות במתאר צבאי. בפציעות קשות ומורכבות בשטח עלולים להיות זיהומים שמקורם באדמה, ואולם לא מדובר בתופעה חדשה שאופיינית לרצועת עזה".


מצבא ההגנה לישראל נמסא: ״הודעה נמסרה למשפחתו. הועלה מדרגת סמל (במיל') לדרגת סמ"ר (במיל') לאחר מותו. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה״.