מה הסיכוי שתקבלו דוח חניה גם אם אין לכם רכב או רשיון נהיגה? מתברר שבירושלים הסיכוי לכך אינו מבוטל. אחותו של מיכאל אבוטבול (24), תושב קטמון, הסיעה אותו ב־18 באפריל 2019 לרחוב עמק רפאים שבשכונה הגרמנית. במשך מספר דקות האחות המתינה עם הרכב על המדרכה, כשהיא נמצאת ליד ההגה ומדליקה את אורות החירום.
2 צפייה בגלריה
פקח מחלק דוח (למצולם אין קשר לידיעה)
פקח מחלק דוח (למצולם אין קשר לידיעה)
פקח מחלק דוח (למצולם אין קשר לידיעה)
(צילום המחשה: יצחק טסלר)

"ירדתי לכמה דקות", סיפר השבוע אבוטבול, "ואחרי כחודש הגיע דוח חניה על סכום של 500 שקלים. הגשתי ערעור על קבלת הדוח, וכתבנו שזה לא מוצדק, משום שעמדנו מספר דקות ואחותי היתה בתוך הרכב. שלחתי מהמייל שלי, משום שלא היה לאחותי מייל".
קראו גם:
לתדהמתו, לא רק שבעירייה לא ביטלו את הדוח אלא הם העבירו אותו על שמו, אף שבאותה תקופה לא היה לו רכב ואפילו לא רשיון נהיגה. "התווכחתי עם העירייה בטלפון, והנציגה ציינה בפניי שהדוח עבר להיות על שמי בלי אישור שלי שהרכב על שמי. הסברתי לה שלא היה לי רישיון באותה תקופה. היה ויכוח ארוך, והיא התעקשה שעל פי הרישומים הרכב רשום על שמי. אמרתי לעצמי - אני לא מתכוון לשלם את זה, והתעלמתי מזה בשנה וחצי האחרונות. עכשיו אני מחכה לבית המשפט".
2 צפייה בגלריה
הדו"ח שנשלח מהעירייה
הדו"ח שנשלח מהעירייה
הדו"ח שנשלח מהעירייה
(צילום: פרטי)

בסוף השבוע שעבר התברר כי להמתנה יש חיסרון - המתלונן קיבל הודעה מפחידה מהרשות המקומית: "מרישומינו עולה כי יש לך חוב לעיריית ירושלים בגין דוחות חניה. נשלחו אליך בדואר רשום שתי התראות לתשלום, אך עד כה החוב לא הוסדר. בימים הקרובים יוטלו עיקולים בבנקים. כדי להימנע מכך יש להסדיר את החוב באופן מיידי".
מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בדוח שניתן ביום 18.04.2019, והודעת תשלום נשלחה לבעלת הרכב. על הדוח הוגש ערעור על ידי מר מיכאל אבוטבול. על פי הנהלים, מגיש הערעור על דוח הוא האדם אשר לוקח את האחריות עליו, ועל כן בעת שמוגש ערעור עם פרטי מגיש הערעור - הדוח מוסב על שמו.
"לאחר בחינת הנושא על ידי התובע העירוני, הוחלט לדחות את הערעור. משלא שולם הדוח הצטברו ריביות והצמדות ונשלחו מספר התראות לפונה. משהפך החוב לחלוט על פי החוק, לא ניתן להסב חזרה את השם. עם זאת, ניתן להגיש בגינו טופס בקשה להפחתת ריביות והצמדות, חתומה על ידי עו"ד - והבקשה תיבחן על ידי התובע העירוני".