אירוע חריג נירשם אמש שני בשוק מחנה יהודה בירושלים ‏כאשר סמוך ל-10:00 בלילה הורתה משטרת מחוז לפנות את כל המתחם ממבקריו וכן לסגור מיידית את כל בתי העסק והברים שהיו פתוחים בו. ‏למרות שמוצאי שושן פורים סוגר את החג, מדובר בלילה פופולרי מאוד לבילויים המכונה ״אפטר פורים״ ושוק מחנה יהודה הוא המוקד העיקרי שלו.
2 צפייה בגלריה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
שוק מחנה יהודה
(צילום: רועי אלמן)
תחילה, הערב היה נראה רגוע למדי יחסית לפורים. המסיבה בנחלאות הסתיימה בשעה 17:00 ללא אירועים חריגים וההמונים נהרו להמשך החגיגות בשוק, אך סמוך לשעה 10 בלילה הכל השתנה.
״משטרת ישראל פעלה לאורך היומיים האחרונים לאבטחת המבקרים והמבלים בעיר ירושלים, באירועי ומסיבות חג הפורים. הערב לקראת השעה עשר, הוחלט על סגירת הברים בשוק מחנה יהודה, זאת לצורך שמירת שלום הציבור ומניעת אלימות, מעשי ונדליזם וכן סכנה מדוחק״, נמסר מהמשטרה.
״החלטה זו התקבלה על ידי מפקד התחנה בתום הערכת מצב שקיים בשטח, זאת בעקבות ריבוי מקרים ודיווחים באזור על מבלים השרויים בגילופין ואינם שולטים על מעשיהם, ריבוי מקרים של ונדליזם באזור השוק וחסימת צירים, צפיפות שסיכנה את המבלים במקום, וכן מקרי אלימות בין מבלים שהצריכו התערבות וטיפול משטרתי״.

2 צפייה בגלריה
מסיבת פורים בנחלאות
מסיבת פורים בנחלאות
המסיבה בנחלאות, אתמול
(צילום: רועי אלמן)

שעה לאחר מכן, האלימות המשיכה, לא רחוק משם. סמוך לשעה 11 בלילה, משטרת ישראל פתחה בחקירת קטטה סמוך לתחנה המרכזית בעיר. מהמקום פונה פצוע באורח קשה להמשך טיפול רפואי. שוטרי תחנת לב הבירה שהגיעו למקום, החלו באיסוף ממצאים במקום. ״בשלב זה מסתמן כי מדובר במקרה על רקע פלילי״, נמסר מהמשטרה.


בתוך כך, תחילתו של החג, ערב יום ראשון, עברה בשקט יחסי. עשרות אלפים פקדו את מרכז העיר וחגגו עד שעות הבוקר של יום שני, אז יצאה לדרך העדלאידע שלטענת המארגנים השתתפו בה 30 אלף איש. בהמשך כאמור נערכה מסיבת הרחוב המסורתית של נחלאות בהשתתפות אלפים. היא הסתיימה ללא אירועים חריגים.