עוקץ תרומות בזמן המלחמה: מנכ"ל עמותת "מסלול חדש לנוער", הלל פריקרש, נעצר בחשד לייבוא ציוד עליו הצהיר כי הוא מיועד לתרומה עבור כיתות כוננות ובניגוד להצהרתו מכר את הציוד לחיילים ואזרחים.
1 צפייה בגלריה
חייל צה"ל
חייל צה"ל
ביצע עוקץ בשווי מיליון שקלים
(צילום המחשה: shuttersock)
פריקרש הובא היום (ה') בפני בית משפט השלום בראשון לציון, בחשד להצהרות כוזבות למכס והברחה של ציוד המיועד לתרומה. במס הכנסה מסבירים כי המעשה בוצע "תוך ניצול המצב הביטחוני הרגיש ועל מנת לקבל הכרה בכיסוי מיסים מהוועדה לכיסוי מיסים של משרד האוצר". החשוד נעצר בעקבות חקירה של יחידת בקרת הייבוא ויס"מ מכס נתב"ג. השופט טל ענר שחרר את החשוד בתנאים מגבילים.
מתחילתה של מלחמת "חרבות ברזל" אפשר מינהל המכס ברשות המסים שחרור תרומות של ציוד לצורך סיוע אזרחי במאמץ המלחמתי תוך שהמיסים משולמים מכספי הוועדה לכיסוי מיסים של משרד האוצר. לצורך כך הוקם חמ"ל ייעודי במינהל המכס, מכס נתב"ג, ובו אושרו התרומות המגיעות מחו"ל בכפוף להצהרות התורם בחו"ל והעמותה המקבלת בישראל כי מדובר בתרומה שאינה מיועדת למכירה.

קראו גם:

על פי בקשת המעצר, ייבא פריקרש, תושב ירושלים, באמצעות 22 הצהרות כוזבות על שם העמותה בה הוא מכהן כמנכ"ל, ציוד בשווי כמיליון שקלים עליו הצהיר כתרומה המיועדת לכיתות כוננות, בעוד שבפועל מכר בניגוד לחוק ובניגוד להצהרתו את הציוד לחיילים ואזרחים. בעשותו זאת פעל במרמה ובהטעיה והתחמק מתשלום מיסים בגובה של כ-170,000 שקלים.
על פי פרוטוקול מס הכנסה, בתאריך 22.11.2023 ממונה ברקת יבוא מכס נתב"ג, רוחמה ברזילי שוחחה בטלפון עם נציג העמותה כדי לקנות ממנו חליפות טקטיות לבנה וחבריו שבצבא. "הנציג הסביר שקיימות חליפות טקטיות במחיר של 600 שקלים לחליפה, הגענו למחסן העמותה בירושלים וביצענו 'רכישה פיקטיבית' של 3 חליפות בסך של 1,800 שקלים. בהינתנו במחסן העמותה אדם נוסף רכש פריט עליו שילם בהעברה בביט כ-600 שקלים", נכתב.
עורך דין אלעד רן ועורכת דין הילה תירוש ממשרד רן - תירוש ושות׳ המייצגים את הלל מסרו בתגובה: "מרשנו סמוך ובטוח כי לא דבק רבב בהתנהלותו, וכי זו תהא גם מסקנת גורמי האכיפה בסיום החקירה".