תושבי הר חומה באבל: לאחר מאבק קשה במחלת הסרטן הלך לעולמו רפאל מתן שלוש בן ה-7 וחצי מהר חומה. אמש (א') התקיימה הלוויתו בבית ההספדים בגבעת שאול. רפאל השאיר אחריו שני הורים ושלוש אחיות.
2 צפייה בגלריה
 רפאל מתן ז"ל ואביו
 רפאל מתן ז"ל ואביו
רפאל מתן ז"ל ואביו
(צילום: פרטי)

"הוא ממש היה איש קטן בן שבע וחצי, אפשר לומר שהוא היה זה שחיזק את כולנו", סיפר אביו, דודו שלוש ל-mynet ירושלים, "האמנו בלב שלם שיש תקווה גדולה להחלמה, וגם לו הייתה תקופה של אמונה כזאת. אפילו כשהוא איבד את השיער הוא האמין שהכל יחזור לקדמותו. הוא היה ילד שמח ואדיב שידע לשמח ולגעת באנשים. הייתה לו שמחת חיים והיה פיקח וחכם. כדי להילחם במחלה טסנו לארצות הברית לטיפולים ואחר כך חזרנו לבתי החולים בארץ. במהלך התקופה הזאת היו לנו חודשיים של הפוגה, אבל לצערנו זה עוד לא נגמר, וגילינו שהמחלה עדיין תוקפת".
קצת לפני ערב חג הפסח חלה התדרדרות במצבו הבריאותו של רפאל מתן והמשפחה קיבלה את הבשורה לפיה התגלה לו גידול נוסף בגב והוא צריך להיות מרותק לכיסא גלגלים. "אם עד אז היינו קצת בשליטה וידענו איך לאזן את הדברים, השלב הזה באמת דירדר אותו. אבל במקום לבכות על מר גורלו הוא חיזק אותנו, ההורים שלו. גם בתקופה הקשה הזאת הוא ידע למצוא את הטוב ואמר לי: 'אל תהיה עצוב בגללי, הכל טוב'. עודד אותנו אמר לנו שהוא יכול לעשות דברים גם מתוך כיסא גלגלים. הוא דאג לנו יותר מאשר דאג לעצמו, אף פעם לא התלונן ותמיד שמח בחלקו, את הכל הוא קיבל בנועם ובשלווה. גם כשקיבל מתנות חשב איך לתת לאחרים".

קראו גם:

רפאל מתן אהד את קבוצת בית"ר ירושלים ואהב ללכת למשחקים. בשבוע שעבר, האחרון לחייו, הגיעו חלק משחקני הקבוצה מיד לאחר הזכיה בגביע המדינה (ביום חמישי האחרון, א"פ) אל בית החולים שערי צדק בו היה מאושפז והביאו לו את הגביע. מתן רפאל מתן שמח והתרגש.

2 צפייה בגלריה
 רפאל מתן ושחקני בית"ר
 רפאל מתן ושחקני בית"ר
רפאל מתן ושחקני בית"ר
(צילום: בית"ר ירושלים)

אביו סיכם בצער: "הוא נולד בוגר, מה שהיינו צריכים אנחנו להנחיל לו כהורים, היה לו באופן טבעי. החוסן המנטלי שלו היה בלתי ייאמן. דברים שבנאדם מבוגר נשבר מהם, הוא לא. מעולם הוא לא התלונן שכואב לו, ולא שאל למה קורה לו ככה. הכל בשביל שלא ייגרם לנו צער. גם ברגעים האחרונים שלו הוא ניסה להילחם במחלה הארורה הזאת בשארית כוחותיו. אנחנו נזכור לעולם את החיוך שלו, את הנשיקה שלו ואת האהבה שהוא העניק לנו. אנחנו נתגעגע למה שהוא היה עבורנו".
פורסם לראשונה: 16:02, 29.05.23