מאז פרוץ המלחמה מדווחים בקמפוס ירושלים של מכללת רידמן על עלייה משמעותית בביקוש ללימודי רפואה משלימה ואינטגרטיבית. עיקר הביקוש מגיע מנשים מהמגזר הדתי והחרדי שמבקשות מסגרת שתתאים לאורח חייהן. בעקבות זאת החליטה המכללה לפתוח מסלולים ייחודיים לעיסוי, רפלקסולוגיה וארומתרפיה בהפרדה מגדרית.
1 צפייה בגלריה
תרומה לחיזוק העורף. סטודנטיות ב'רידמן'
תרומה לחיזוק העורף. סטודנטיות ב'רידמן'
תרומה לחיזוק העורף. סטודנטיות ב'רידמן'
(צילום: פרטי)

ב'רידמן' הבהירו כי תחומי הלימוד פתוחים גם במסלול הרגיל שבו משולבים נשים וגברים וכי לסטודנטיות ניתנת האפשרות לבחור במסלול המועדף עליהן.
"גילינו שנשים דתיות וחרדיות מעוניינות יותר ויותר לקחת חלק במאמץ המלחמתי, דרך הטיפול והעזרה לפצועים ולנפגעי חרדה, אך הן אינן יכולות להשתלב במסלולי לימוד שאינם מותאמים לצורכי המגזר", מסבירה מנהלת הקמפוס גיטה מזוז. "בנוסף קיים ביקוש גובר בקופות ובבתי החולים למטפלות נשים ולמטפלות חרדיות במגזר הדתי בפרט. מדובר במסלולים אשר מאפשרים לנשים אלו לממש את עצמן מבחינה מקצועית וכן לעזור ולטפל בנשים אחרות במקצוע מתגמל מתוך תחושת שליחות וחסד".


מזוז ציינה כי בקמפוס כבר קיימים מסלולים דומים לגברים. "להיות מטפלת, במיוחד בימים אלו, זה סוג של שליחות עבורי. זה מרפא גם את הנפש שלנו, שזקוקה לריפוי", אומרת הסטודנטית לאה באט. "אני עצמי אישה דתייה והעדפתי ללמוד עם נשים בלבד בגלל החשיפה שבטיפול".
"המלחמה חידדה אצלי את ההבנה שזה מה שאני רוצה לעשות", הוסיפה הסטודנטית אוריה נדווין. "בימיה הראשונים מצאתי את עצמי בחרדות עם בעל שנמצא במילואים, וכאדם שיש לו אופי טיפולי ומחבק, הבנתי שזה הזמן שלי להעניק בחזרה ולסייע לאנשים באמצעות טיפול במגע, שהוא מכיל ונעים לנפש. זה נותן לי תחושה שאני בעצמי תורמת למאמץ המלחמתי ולחיזוק העורף".

מאז פרוץ המלחמה מובילה המכללה מיזם התנדבותי, שבמסגרתו הוקמו מתחמי טיפול בבתי חולים, במכון לרפואה משפטית באבו־כביר ובלה"ב 433, ובו העניקו צוותי המכללה טיפולי מגע למאות אנשי רפואה, לשוטרים ולפסיכולוגים ולכל אלה שעוסקים בטיפול בעקבות המלחמה.