עימות אירע היום (שלישי) בכיכר ספרא במהלך ישיבת ההנהלה בעיריית ירושלים בין חברת המועצה לורה ורטון ובין חבר המועצה יונתן יוסף לאחר שהאחרון הגיע עם מדים ונשק אל הוועדה.
2 צפייה בגלריה
ורטון ורטון ויהונתן יוסף
ורטון ורטון ויהונתן יוסף
ורטון ורטון ויהונתן יוסף
(צילום: רפי קוץ )
המחלוקת בין השניים החלה כבר בשבוע שעבר בהתכתבות בקבוצת הווטסאפ של חברי המועצה. ורטון כתבה אז: "זמן מצוין לעסוק בהריסת בתים המשך ישיר והגיוני לבקשת ראש העיר להרגיע".יוסף השיב בקבוצה: "נו ברור המצב שם רגוע ורק אנחנו מציתים את האש. ספרי את הבדיחה הזו לתושבי פסגת זאב".
חבר המועצה יהודה פרוידיגר הגיב גם בשיחה וכתב: "לורה, בואי איתי לסיור פעם אחת בערב עת המואזין קורא להרוג יהודים ואיך האורות בבתים נדלקים ונכבים כמאותתים: קיבלנו. ראי את הבתים השולטים על הפסגה ועל כל דרכי הגישה ראי את הפחד של התושבים, שבי בבית כזה מול בתים אלו כאלה שקרני לייזר משם מאירים לתוך בייתך כמסמנים אותך כמטרה ואז תירגעי".

עוד בחדשות

ורטון כתבה בתגובה: "אני יכולה גם להעלות וידאו של יהודים יורים לתוך המחנה (יותר מאחד), והאורות בדיוק בכיוון ההפוך. זאת לא תחרות. מה הפואנטה? התבקשנו להרגיע אני מנסה. חבל שאתם עושים את ההפך, אפילו בתוך הקבוצה הזו".

המחלוקות עברו לישיבת ההנהלה


ביום שלישי בישיבת הנהלה שהתקיימה עלה נושא סוגיית הבנייה הבלתי חוקית במחנות הפליטים שועפאט וההתנכלויות שיוצאות ממחנה הפליטים. יוסף אמר בישיבה: "תושבי פסגת זאב מאוד מורדים מהטרור שיש במקום, כולל יריות, עלייה על הגדר לייזר ועוד אני קורא לטפל בכל הפרות החוק".
לורה ורטון אמרה: "הממשלה היא ממשלת ימין 20 שנה והממשלה שלו אחראית על האסון הזה וכל הבלאגן והאנרכיה שאנחנו סובלים היום, והוא צריך להתבייש בממשלה שלו. אנשים כמוני הם מגנים על המדינה, כל מה שהוא תרם למדינה זה חלוקת עלונים לקורונה".

2 צפייה בגלריה
יונתן בן יוסף בישיבה עם המדים
יונתן בן יוסף בישיבה עם המדים
יונתן בן יוסף בישיבה עם המדים
(צילום: פרטי)

ורטון הוסיפה: "חבל שהוא לא מקשיב התחלנו כמו כל ישיבת הנהלה עם דברים של חשיבות הרגעת הרוחות צריך להרגיע אנשים להגביר את הביטחון, לא להסית. זה לא הזמן להתפרעויות לא של יהודים וערבים והתנהגות שלו מכבים. דוגמא נתנו לבן אדם נשק ולא מיומן ומפקיר את הנשק שם בפינה והולך לטייל".
יוסף הגיב על דבריה: "היא לעגה לשירות הצבאי שלי, זאת בושה וחרפה. אני בן 44 משרת את המדינה היא צריכה להתבייש עוזב את המשפחה אני תורם ככל יכולתי גם מילואים וגם בתפקידי כחבר מועצה הכל בהתנדבות". ורטון אמרה: "זה בושה הוא מגיע לישיבות עם מדים ונשק, הוא גויס בזמן קורונה כדי לתת הסברה על הקורונה לחרדים, הוא עשה עשרה ימי טירונות לא עשה כלום.
אלא שהוויכוח לא הסתיים בישיבת ההנהלה, לאחר מכן התנהל ויכוח במסדרון וחילופי הדברים בין השניים המשיכו. ורטון: "עשית שירות. חילקת עלונים בקורונה. עשית שמונה ימי טירונית ועכשיו נותנים לך נשק. זה הפקרות". יוסף אמר: "זה שנותנים לשמאל שלטון זה הפקרות". ורטון השיבה: "אתה הבאתי אותנו לכאן. אתה והממשלה הנוראית שלך". יוסף השיב: "אתם נתתם נשק ואדמות לאויב. רק עליכם".