רגע לפני שנחטף — הציל חיים בגבורה עילאית: הרש גולדברג־פולין (23), אוהד הפועל בכדורגל ובכדורסל ומהדמויות הבולטות ביותר ביציע האדום, שבוי מאז 7 באוקטובר בידי חמאס. פולין הגיע יחד עם חבריו למסיבה ברעים באותו יום שישי. כשנשמעה בשבת בבוקר אזעקת צבע אדום הוא וחבריו התפנו למיגונית, שם נתקלו במחבלים. חברו הקרוב של פולין, ענר שפירא ז"ל, חייל בסיירת הנח"ל, גם הוא אוהד הפועל, תפס פיקוד באותם רגעים והחליט שכל רימון שנזרק לעבר המיגונית ייזרק בחזרה לעבר המחבלים.
5 צפייה בגלריה
 הרש ביציע (חובש כובע) עם אוהדי הפועל
 הרש ביציע (חובש כובע) עם אוהדי הפועל
הרש ביציע (חובש כובע) עם אוהדי הפועל
(צילום: פרטי)
ענר השליך כ־7 רימונים לעבר המחבלים, וברימון השמיני נפצע אנושות ומת מפצעיו. הרש גולדברג־פולין נפצע במהלך התקפת המחבלים מירי של אר.פי.ג'י וידו נקטעה, ולאחר מכן הוא נלקח על ידי המחבלים לטנדר והובל לעזה.

5 צפייה בגלריה
ענר שפירא
ענר שפירא
ענר שפירא
(צילום: באדיבות המשפחה)

חבריו ליציע מנסים לעשות הכל כדי להשאיר אותו בתודעה וגם כדי לתמוך במקביל בבני המשפחה, תושבי שכונת מקור חיים בעיר שעלו לפני מספר שנים מבוסטון, ארצות הברית. בשבוע שעבר הוריו של הירש הגיעו לוועדת האו"ם בניו יורק כדי לנסות לקדם את שחרורו. בנאומה שם אמרה אמו רחל: "דמיינו שיש לאמא שלכם רק שתי אפשרויות: או שאתם מתים, או שפוצצו לכם את הזרוע וחטפו אתכם, ואיש לא יודע אם דיממתם למוות על הטנדר לפני 18 יום - או מתתם לפני 5 דקות. זו קטסטרופה הומינטרית עולמית".

5 צפייה בגלריה
גרפיטי שרוסס במתחן התחנה שקורא לשחרור
גרפיטי שרוסס במתחן התחנה שקורא לשחרור
גרפיטי שרוסס במתחן התחנה שקורא לשחרור
(צילום: פרטי)

מחכים לך ביציע


עומר פרטובי (30), חבר קרוב של הרש ואחד האנשים הבולטים בארגון האוהדים האדום 'הבריגדה', סיפר לנו השבוע: "אני מכיר את הרש מגיל קטן מהיציע, ונהיה בינינו קשר חברי, כשהוא רואה בי סוג של 'אח גדול'. הוא הפך את כל המשפחה שלו לאוהדי הפועל, ולפני שנה אבא שלו גם טס איתו למשחק קבוצת הכדורסל בולנסיה. הוא מאוד פעיל ביציע ובקהילת אוהדי הפועל, ורק לפני כמה שבועות הרש אירח אצלנו בבית כ־30 אוהדים. הוא מאוד פעיל ביציע, אחד שתמיד ברגעים שמשהו או מישהו היה מתחמם ביציע הוא היה מפייס את כולם עם החיוך הענק שלו.
הדברים האחרונים שהוא הספיק לכתוב לאמא שלו לפני שהוא נחטף היו: 'אני אוהב אתכם' ו'אני מצטער'. כשכל הסיפור הזה קרה ב־7 באוקטובר התחלנו לחקור בעצמנו משעות הבוקר מה קרה, והגענו לתמונה מהפייסבוק שהוא עולה על הטנדר. הגענו למישהי שניצלה שם, והבנו ממנה כל מה שקרה ושהוא חטוף. אנחנו הופכים את העולם, כולל קשר עם ארצות הברית והצלב האדום, כדי להביא לשחרורו. הלב שלנו נקרע.

5 צפייה בגלריה
הרש עם דגל הפועל בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות
הרש עם דגל הפועל בתמונה שהופצה ברשתות החברתיות
הרש עם דגל הפועל
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

"הרש היה צריך להיות השבוע, ביום שני האחרון, בדרבי הירושלמי, ובמקום זה הוא נמצא בעזה. אנחנו כאן, מחכים לו שיחזור אלינו וליציע, ואנחנו כאן לאורך כל הדרך למען המשפחה. הפועל ירושלים זה מעבר לכדורגל, כדורסל או דרבי אלא משפחה אחת גדולה, ומשפחתו של הרש יודעת שהיא לא לבד".


5 צפייה בגלריה
הרש גולדברג פולין
הרש גולדברג פולין
הרש גולדברג פולין
(צילום: באדיבות המשפחה)

אוהד הפועל נוסף, שביקש שלא נציין את שמו, מספר שהרש הוא "אוהד אמיתי, בלי פוליטיקות או השתייכות לארגון כזה או אחר, ילד שמגיע למשחקים של הפועל בליגה ג', ב', א', לאומית וליגת העל. הוא מגיע ראשון תמיד להכנת תפאורות, ילד חכם עם ערכים ואהבה טהורה למועדון. אנחנו מקווים שהוא יחזור הביתה כמה שיותר מהר. זה ילד שעמד בקשר צמוד עם ארגון אוהדי ורדר ברמן מהבונדסליגה, שבמשחק האחרון שלהם הרימו שלטים עם שמו ועם השם של ענר שפירא ז"ל וגייסו כסף כדי לעזור בשחרור שלו. הרש הוא הפנים היפות של אוהדי הפועל".

חמ"ל ביתי


שכן וחבר קרוב של המשפחה, אבי גמולקה, הקים חמ"ל עם עוד כ־15 אנשים, חברים של הירש, מרביתם אוהדי הפועל, כדי לסייע להוריו, רחל (רייצ'ל) וג'ון, למצוא את הדרך להגביר את המודעות לסיפורו של הירש בתקווה שיחזור הביתה. "צריך להגיד תודה ענקית למועדון הפועל ירושלים כדורסל ולמועדון הפועל ירושלים כדורגל, שנרתמו בכל כוחם לטובת העניין הזה. השחקנים העלו ברשתות החברתיות תמונות ומילים חמות.

עוד בחדשות:

"שני המועדונים גם הציעו לנו עזרה בפנייה לאנשים מובילי דעת קהל כדי לעזור ולהוציא את הסיפור של הרש החוצה. הרש אוהד את שתי הקבוצות האדומות, וב־2017 למשל הוא שכנע את אבא שלו לנסוע יחד למשחק של הפועל כדורסל בולנסיה, שם הם מצאו את עצמם מתעמתים עם השוטרים ומגינים על אוהדי הפועל אחרי תקרית. אנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את הרש הביתה".