מנהל תיכון אורט פלך בנים בירושלים, יוסי הרשקוביץ ז״ל, נפל במהלך סוף השבוע בקרבות ברצועת עזה —כך הותר הערב (מוצ״ש) לפרסום. הרשקוביץ התגורר בגוש עציון והותיר אחריו אישה ו-5 ילדים.
1 צפייה בגלריה
יוסי הרשקוביץ ז״ל
יוסי הרשקוביץ ז״ל
יוסי הרשקוביץ ז״ל
(צילום: מהרשתות החברתיות)

״בכאב עצום ובלב נשבר אנו מבשרים על נפילתו בקרבות בדרום של חברנו״, כתבו מקרוביו. ״יוסי אהוב, מילותך הראשונות כשנבחרת לנהל היו ששאיפתך היא - להוסיף רק טוב למען תיקון עולם. וכך תמיד פעלת כאדם, כמחנך, כמנהיג. ליבנו אתכם - משפחת הרשקוביץ, קהילת פלך בנים״.
מנהל מנח״י, יואב (זימי) זמרן, ספד: ״בצער רב ובלב כואב, אנו מודיעים על נפילתו בקרבות בדרום של שותפנו יוסי הרשקוביץ זכרונו לברכה, מנהל תיכון אורט פלך בנים. יוסי היה איש חינוך שהוביל ופעל למען עתיד התלמידים ומקומם בעולם, וכאחד שתמיד רואה את הטוב בכל אדם. ליבנו עם משפחת הרשקוביץ ומשפחת פלך בנים. יהי זכרו ברוך״ֿ.


בראיון מיוחד ל-mynet שהעניק בשנה שעברה הרשקוביץ ז״ל, הוא סיפר על אחד מהרגעים המרגשים ביותר עבורו בקריירת החינוך שלו כמורה: ״תלמיד שעשינו בשבילו המון והצלחנו להביא אותו למקום טוב הסתבך בקטטה בקניון עם המאבטח. אחד התלמידים הזעיק אותי והגעתי בדיוק כשהגיע קצין משטרה לאזוק ולעצור אותו. הבנתי שמכאן אם הוא יוצא בניידת כל ההשקעה תרד לטמיון. ניגשתי אל השוטר והתחננתי. סיפרתי לו מה עשינו עד היום בשביל הבחור וחבל שבגלל מעידה כזאת הכל ירד לטמיון. השוטר השתכנע ונתן לי לטפל חינוכית ומשמעתית בתלמיד. התלמיד קיבל שיעור חינוכי והמשיך ב"ה ללכת בדרך הישר, סיים תעודת בגרות בהצטיינות ושירת לאחר מכן ביחידה מובחרת״.
הרשקוביץ׳ התגורר בישוב גבעות — יישוב בגוש עציון בצלע המערבית ביותר של הגוש. בשנת 2012 היישוב אוכלס על ידי קהילת "סדנת שילוב", מוסד המשלב ילדים ומבוגרים עם צרכים מיוחדים בקהילה. כיום ביישוב מתגוררות כ-40 משפחות. ילדי היישוב לומדים בבתי הספר בגוש עציון. במדרגת "סדנת שילוב" פועלות ביישוב 3 דירות עבור בוגרים בעלי צרכים מיוחדים , בית ספר לחינוך מיוחד וענפי תעסוקה הכוללים משק חי מפותח ובית קפה.
הרב אברהם סתיו, ספר לו: ״שכן אהוב. חבר יקר. העיניים דומעות מאז ליל שבת והלב לא מצליח לעכל. איש שכולו חסד, איש שכולו חינוך. כמה דאגת לתלמידים שלך. כמה דאגת לנו. כמה עוצמה ובטחון השרית כשריכזת את צוות החירום היישובי, וכמה עדינות קרנה ממך כשהיית מנגן על הכינור בהתוועדות הקבועה בבית שלך במוצאי שבת תשובה.
באחת השבתות לפני כמה חודשים עלית לקבלת שבת בבית הכנסת ביישוב. סחפת את כולנו בתפילה נלהבת, מרגשת, שסחטה מן הלב סתם כך באמצע השנה דמעות של ימים נוראים. ודיברנו בינינו, בתיה ואני, שאין מי שיכול כמוך להיות מחובר כל כך לקרקע ודווקא מתוך כך לרומם אותה אל השמים. את השבח הקטן הזה הספקנו אפילו להגיד לך. וקיבלת אותו בחיוך הצנוע שלך, מסביר שזו השליחות שלנו כאן. מה אפשר לעשות.
הבת שלי שאלה אותי היום בצהריים: איך תיראה עכשיו תפילת מוסף של יום הכיפורים? מי יוכל להוביל אותה כמו שאתה הובלת (וגם הוספת במיוחד בשבילי את המנגינה של הרב עמיטל ל'אשר אימתך', כי ראית שכתבתי בפייסבוק שהיא חסרה לי)? ועניתי רק שאני יודע שני דברים: שמישהו יעשה את זה, ושלעולם היא לא תהיה אותו דבר. נוח בשלום. תחסר לנו כל כך״, כתב הרב סתיו.
מרשת אורט נמסר: ״אנו כואבים מרה את הידיעה הקשה על מותו בקרב של יוסי הרשקוביץ הי"ד שהיה מנהל תיכון אורט פלך בנים בירושלים מנהיג ואיש חינוך בכל רמ"ח איברי״. צביקה פלג מנכל רשת אורט: "קיבלתי בזעזוע וכאב עמוק את ההודעה על נפילתו של יוסי בקרב בעזה. יוסי היה מנהל אהוב, איש חינוך ראשון במעלה, איש של אנשים ותלמידים מלא באהבת אדם ונתינה, שראה לנגד עיניו את הדרך לעשיית הטוב וליצירת עולם מואר ומתוקן יותר. נפילתו של יוסי במלחמת האור בחושך שאין צודקת ממנה, היא סמל לאדם והמחנך יוצא הדופן שהיה. ליבנו עם המשפחה עם צוות עובדי בית הספר והתלמידים. משפחת אורט תזכור את יוסי ותמשיך להטמיע את ערכיו אמונתו , ונפעל להשלים ולהעצים את מפעל חייו החינוכי. יהי זכרו ברוך״.
עוד בחדשות:
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון אמר הערב: ״יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה. יוסי בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך״. יהי זכרו ברוך
פורסם לראשונה: 18:24, 11.11.23