סערה בבית ספר בירושלים: צוות הניקיון של בית הספר ממ"ד גבעת מרדכי שמגיע בשעות הלילה השחית דגל ישראל, סתם את הביוב עם ספרי הלימוד של התלמידים ואף הפעיל מוזיקה בערבית שנשארה עד שעות הבוקר בשעה שהתלמידים הגיעו, כך נודע ל-mynet ירושלים.
2 צפייה בגלריה
בית הספר ממ"ד גבעת מרדכי
בית הספר ממ"ד גבעת מרדכי
בית הספר ממ"ד גבעת מרדכי
(צילום: פרטי)
מנכ"ל בצלמו, שי גליק שלח מכתב לראש עיריית ירושלים, משה ליאון בגין אירוע הסתה ושנאה וחשף כי אירעו מספר אירועים עם צוות הניקיון בלילה בשבועות האחרונים: "פתיחת מחשבים בכיתות והפעלת מוזיקה ערבית שנשארה בזמן שהתלמידים הגיעו בבוקר; השחתה של דגל ישראל של בית הספר; סתימת ביוב עם ספרי לימוד של תלמידים והישארות של מנקה בשעות הבוקר שבו נוצר מצב שהיא נמצאה בשטח בית הספר בבוקר.
"לא ייתכן שתומכי טרור ומי שעושה פשעי שנאה יעבוד בבתי ספר. הכתובת היא על הקיר ובאדום בולט. אני דורש את פיטורים המיידים של אותם תומכי טרור".
אחד ההורים אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "לצערנו מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בבית הספר - עובדי קבלן של העירייה שגורמים לנזקים וונדליזם מכוונים לציוד ורכוש בית הספר. בתור הורה עם ילדים במוסדות אחרים בעיר, לא ברור מדוע התופעה הזאת חוזרת ונשנית דווקא בבית הספר ממ"ד גבעת מרדכי. ייתכן שיש צורך בפיקוח יותר הדוק על הפועלים מעבר לשעות הלימודים.

2 צפייה בגלריה
דגל ישראל
דגל ישראל
דגל ישראל הושחת בבית הספר
(צילום: shutterstock)

"מעבר לכך, כהורה אני חש אי נוחות מצורת פרסום ההודעה והעיתוי שלה. מדובר בהדלפה מכוונת של חבר בוועד ההורים שהשתתף בפגישה ובחר להדליף את תוכנה תוך יצירת כאוס ופחד מיותרים בקרב ציבור ההורים והתלמידים. אני סבור שניתן היה לתת מענה לבעיה הזאת מבלי לזרוע כאוס ופחד בעיתוי הזה".

קראו גם:

בהודעה ששלח אתמול מנהל בית הספר ממ"ד גבעת מרדכי להורי התלמידים כתב: "אתמול התקיימה פגישה של וועד בית הספר. בפגישה דנו בין השאר בנושא הניקיון וחברת הניקיון. היום התקיימה פגישת המשך בנוכחות סגנית ראש העיר חגית משה, הקבלן ונציגי עירייה והורים. חשוב להבהיר הפועלים שהסירו דגלים ויצרו נזקים פוטרו במקום. הפגישה היום נועדה לבנות תוכנית עבודה מסודרת הדואגת לביטחון הילדים וניקיון בית הספר גם יחד. כל הגורמים מגויסים למטרה זאת ובע"ה נעשה ונצליח. בימים מתוחים אלו, אנו מתפללים להצלחת החיילים ומבקשים מכולם לנהוג באיפוק ובאחריות".
סגן ראש העירייה, אריה קינג (מאוחדים) אמר: "היום (א') בוועדת המכרזים נצטרך חברי הועדה לקבל הכרעה באיזו חברת ניקיון ניתן מבטחנו, בחברה שמציעה מחיר זול או בזו שמציעה שירות עם איכות, שירות אמין ואדיב. לצערי הרב, פשטה בעירייה המדיניות של לחסוך כסף על חשבון ביטחון תושבינו ושירות לתושבינו. אין זה פלא שחברת הניקיון העסיקה ערבים שונאי ישראל שלא רק פוגעים בילדינו ומורינו,אלא גם יורקים לבור ממנו הם שתו במשך שנים. התרעתי על כך במשך שנים, אך כולם סותמים אוזניהם והאירוע החמור שקרה בממ"ד גבעת מרדכי לא הפתיע אף אחד. אני מצפה שהעירייה תבטל את החוזה שלה עם החברה שהעסיקה את אותם ערבים שונאי ישראל".
מהעירייה נמסר: "באירועים המתוארים היו מעורבים שני עובדי ניקיון – ושניהם פוטרו לאלתר. כנגד קבלן הניקיון ינקטו הצעדים הנדרשים. לכל קבלני הניקיון ישלח מכתב לרענון הכללים והנהלים של עובדי הניקיון במוסדות החינוך. עיריית ירושלים רואה בחומרה רבה את האירועים ותמשיך לנקוט בהחלטיות כלפי כל גילוי של הסתה, תמיכה בטרור ופגיעה בסמלי המדינה וברגשות הציבור".