ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר שבכניסה לירושלים נפתחה אמש (חמישי) לתנועת כלי רכב, כך הודיעו במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים. ההפרדה, מאפשרת מעבר מהיר ותת קרקעי מהכניסה לעיר ועד למרכזה, זאת לצד חניון חנה וסע ענק שהעבודות להשלמתו נמשכות בימים אלה.
הפרויקט, מורכב ממקטע הפרדה מפלסית באורך של כ-730 מטרים וכולל שתי מנהרות ושני פתחי כניסה לחניון התת-קרקעי, הנמצא מתחת להפרדה המפלסית. השימוש במנהרות מיועד לנוסעים מהכניסה והיציאה מהעיר המעוניינים להגיע ישירות למרכז העיר.
פתחי המנהרות, הכוללים אלמנטים עיצוביים עם תאורה, מצויים מצד אחד בסמיכות לגשר המיתרים ומצד שני בין צומת הרחובות בן צבי ואגריפס. הפרויקט יפצל ויווסת את עומסי התנועה משדרות הרצל ושדרות רבין ובכלל באזור הכניסה לעיר.
עוד בחדשות:
מתחת להפרדה המפלסית נבנה בימים אלו חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק של כ-40 מטר המכיל כ- 1,300 מקומות חניה. החניון עם קישוריות לכל מרכיבי התחבורה הציבורית ולהפרדה המפלסית, ועתיד להיפתח בשנה הבאה לאחר סיום עבודות הגמר והתקנת המערכות הנחוצות. החניון ישמש לא רק את משתמשי הרכבת הכבדה בתחנת נבון, אלא גם את אלו הבאים לעיר ברכב פרטי, תוך המשך התניידות בעיר באמצעות התחבורה הציבורית שבמפלס הקרקע.
פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז התחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר והמדינה, מוניות ומוניות שרות, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומרחב להולכי רגל.
מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות. ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות.