בצל השרב הכבד שפוקד את ירושלים, אלפי בתי אב בעיר מנותקים לסירוגין מחשמל בימים האחרונים, כך עולה מעדויות תושבים שהגיעו לידי mynet.
2 צפייה בגלריה
עובד חברת החשמל
עובד חברת החשמל
עובד חברת החשמל
(צילום: זהר שחר )
2 צפייה בגלריה
עבודות להחזרת חשמל
עבודות להחזרת חשמל
עבודות להחזרת חשמל
(צילום: חברת החשמל)

כך למשל במהלך סוף השבוע נפל החשמל באזורים נרחבים של שכונת רמות, בחלק מהמקרים החשמל חזר במהרה, אך ברמות ב׳ נשארו התושבים ללא חשמל למשך שעות ארוכות. ביממות האחרונות, בשכונות מרכז העיר הבעיה חמורה אף יותר. תושבים בנחלאות, ברחבי ובעלי עסקים מדווחים על לפחות ארבעה הפסקות חשמל שפוקדות את האזור מאז יום ראשון, קצרות וארוכות.


חלק מהפסקות החשמל התרחשו סמוך לשעה 3 בלילה, חלקן בבקרים והביאו להשבתתם של בתי העסק. התושבים מדווחים כי בחלק מהמקרים החשמל חזר לפרקי זמן של חצאי שניות מה שדימה סוג של קצר, ולאחר מכן פסק לתקופת זמן ממושכת. תושבים שפנו למוקד 103 של חברת החשמל דיווחו על סיבות שונות לתקלות — בין השאר עמוד חשמל שהתפוצץ, עורק חשמל ראשי תקול והיו גם כאלה שטענו שמדובר בהפסקות יזומות נוכח עומס השימוש בחשמל בצל עומס החום הקיצוני.

״תקלה חריגה ונדירה״


אז מה באמת קרה? מחברת החשמל נמסר בתגובה: ״ביום שישי קרתה תקלה חריגה ונדירה בתחנת המשנה באזור כביש גולדה בירושלים, שגרמה לשריפה ולהפסקת חשמל לתושבי השכונות הצפוניות של העיר. אתמול, יום שני, היתה תקלה בקו מתח גבוה תת-קרקעי באזור שוק מחנה יהודה. בשל צפיפות המקום ובעיות נגישות תיקון התקלה ערך זמן ארוך מהרגיל עקב הנחת בטון מעל הכבלים.
מבדיקה ראשונית של חברת החשמל עולה, כי מקור הנזק הוא כנראה בשל פגיעה של קבלן בתשתית תת-קרקעית של חברת החשמל. צוותים רבים של חברת החשמל בסיוע טרקטורונים עבדו שעות רבות כדי לחשוף את מיקום הנזק וזאת בשל יציקות בטון ורשתות ברזל שהונחו מעל תשתיות החשמל.
צוותי חברת החשמל הגיעו מיידית למקום ועשו, כאמור, כל שניתן על מנת להחזיר את אספקת החשמל לתושבים. היום היתה תקלה בקו מתח במרכז העיר, צוותי חברת החשמל פעלו מיידית לתקנה וכעבור כשעה חזר החשמל לכלל התושבים. חברת החשמל מתנצלת על אי הנוחות לתושבי העיר ובד בבד מתכוונת להגיש תביעה נגד הקבלן שפגע בתשתיות החברה״.