ההוסטל הוותיק לנערות 'בית אושרית' צפוי להיסגר לצמיתות בסוף החודש. "הבנות בוכות", מספרת אם הבית, "הן שואלות אותי לאן הן ילכו"? משרד הרווחה: "ההוסטלים לא נותנים מענה לצרכים ומספרם הוקטן".
1 צפייה בגלריה
ההוסטל יסגר
ההוסטל יסגר
ההוסטל יסגר
(צילום אילוסטרציה: Pixabay)

"כל ארבע שנים יוצא מכרז של משרד הרווחה לניהול ההוסטלים", מסבירה אם הבית הוותיקה נילי הדני ל-mynet, "רק שהפעם לא הופענו בו. כשהתקשרתי לברר למה, ענו לי במשרד שזה מפני שהמקום לא בתפוסה מלאה, כי כרגע שוהות בו שש נערות בלבד. כל זה נודע לי רק לפני חמישה ימים".
לפני ארבעה חודשים יצאו אמהות הבית למאבק אבל מאז המצב רק החמיר, "אני נשארת בלי עבודה אחרי כמעט 23 שנים בהתראה כה קצרה. אני מתרכזת בלסיים את זה יפה עם הנערות והצוותים אבל אני מפורקת, שמתי את כל החיים שלי שם", אומרת הדני שמועסקת במקום 22 שנה. ״הנערות בוכות, שואלות אותי לאן ילכו וגם דואגות לי ולאן אני אלך. אני גם מוטרדת לגבי הבוגרות שגם להן לא יהיה עוד בית לחזור אליו".


ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר: "המשרד יצא במכרז חדש להפעלת הוסט־ לים ופנימיות על מנת לשפר ולייעל את השירות. במסגרתו, הוקטן מספר ההוסט־ לים כיוון שאינם עונים יותר לצרכים של פרופיל בני הנוער הנמצאים בהם. יחד עם זאת, המשרד הגדיל את כמות הפנימיות כך שיהיה יותר מקום לקבל בני נוער נוספים. כמו כן, מפעילי ההוסטלים יקבלו בימים אלו הארכת התקשרות לשנה נוספת או עד לתום הליכי המכרז החדש, כך שהעובדים יכולים להיות בטוחים במקום עבודתם ור־ בים מהם יוכלו לעבור למסגרות קרובות אחרות, קיימות או חדשות".