פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים, במהדורתו ה-41, ייצא לדרך ביום חמישי ה-18 ביולי 2024 בהקרנת ענק תחת כיפת השמיים בבריכת הסולטן מול קהל של 6,000 בני אדם. הוא ינעל 10 ימים לאחר מכן, ביום ראשון ה-27 ביולי. מכירת הכרטיסים תחל בקרוב באתר הרשמי של הפסטיבל.
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
(צילום:דור קדמי)
4 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
(צילום: איתמר גינזבורג)

פסטיבל הקולנוע של ירושלים הפך להיות אחד מהאירועים המזוהים ביותר עם הקיץ הירושלמי. השנה, בצל המלחמה והשכול, הוא ינסה לשמור על השגרה המוכרת שלו עם הקרנות של מאות סרטים ישראליים וזרים לצד מפגשים עם יוצרים ואנשי קולנוע. בהפקה אומרים כי ״הפסטיבל יציג תכנית אמנותית עשירה הכוללת עשרות בכורות של סרטים מרחבי העולם, חשיפה ראשונה של מיטב הקולנוע הישראלי, כמו גם סרטים מדוברים שגרפו פרסים בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים״.
4 צפייה בגלריה
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
סינמטק ירושלים
(צילום: יח"צ)

״התוכנית האמנותית תכלול את מיטב הקולנוע המקומי והעולמי במגוון מסגרות ותחרויות, במרכזם תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, תחרות דאימונד לקולנוע תיעודי ישראלי, לצד תחרויות בינלאומיות, ביכורים, קולנוע ניסיוני ועוד. הפסטיבל מחלק מדי שנה סכום של כמיליון ש"ח כפרסים בתחרויות השונות, רובם ליוצרים ולאנשי קולנוע ישראלים, לעידוד ולתמיכה באמנות הקולנוע״.

4 צפייה בגלריה
פסטיבל הקולנוע
פסטיבל הקולנוע
חצר הסינמטק במהלך הפסטיבל
(צילום: איתמר גינזבורג)

"זו אינה הפעם הראשונה לצערנו בה הפסטיבל מתקיים בצל מלחמה״, ציין מנכ"ל סינמטק ירושלים ומנהל הפסטיבל, רוני מהדב-לוין. ״בזמנים טובים ובזמנים קשים, אנו מאמינים כי יש ליצור ולצרוך קולנוע, מתוך אמונה בכוחה של אמנות הקולנוע לחזק, לרפא וגם לספק תקווה למציאות אחרת באמצעות מאות הסיפורים השונים שיוצגו על מסכי האולמות. פסטיבל הקולנוע ירושלים מכיר בתפקידו של סינמטק ירושלים לתת נחמה, השראה וחיבור לקהילה המקומית והבינלאומית, גם בעיצומו של עימות. אנו מייחלים לשחרור כל החטופים ולסיומה של המלחמה והאלימות באזורנו״.


יחד עם מהדב-לוין, יובילו את הפסטיבל המנהל האמנותי היוצא אלעד סמורזיק והנכנס - אור סיגולי. פסטיבל הקולנוע ירושלים מתקיים בתמיכת משרד התרבות, קרן ון ליר והקרן לירושלים. פסטיבל הקולנוע ירושלים, שהגתה ויזמה כלת פרס ישראל ומייסדת סינמטק ירושלים, ליה ון ליר, נחשב למוביל ולחשוב בישראל, נהנה ממעמד יוקרתי גם בזירה הבינלאומית והתבסס כאחד מפסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם. בפסטיבל צפויים לבקר כ-70 אלף חובבי קולנוע ותרבות מהארץ ומהעולם, ומוזמנים אליו אורחים רבי מעלה מתעשיית הקולנוע הבינלאומית לצד אנשי קולנוע ישראלים, בהם שחקנים, במאים, מפיקים, מנהלי פסטיבלים, מנהלי קרנות קולנוע ועוד.