טל ורדי, מורה לאזרחות בבית הספר הניסויי בירושלים, התראיין לאחרונה לעיתון ״הארץ״ שם סיפר כי אם ייקרא לשרת בעזה, יסרב. דבריו עוררו סערה אצל חלק מהגורמים בעיר, ועכשיו הוא מסביר למה.
2 צפייה בגלריה
שטח המריבה בגבעת מרדכי
שטח המריבה בגבעת מרדכי
שטח המריבה בגבעת מרדכי
(צילום: mynet)
2 צפייה בגלריה
בית הספר הניסויי בירושלים
בית הספר הניסויי בירושלים
בית הספר הניסויי בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')

"בבוקר 8 באוקטובר, יום לאחר הטבח הנורא, נקראתי לשירות מילואים. התייצבתי ושירתתי במשך יותר מחודשיים ביחידה שלי מתוך תחושת שליחות ומחויבות להבטיח ביטחון לתושבי הצפון והמדינה כולם. בחודשים שעברו מאז אותו יום נורא צה"ל המשיך בלחימה, אך 120 חטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס ברצועת עזה, ואי אפשר להתכחש למציאות לפיה הלחץ הצבאי לא מחזיר הביתה את החטופים כולם.
"הבחירה להיכנס לפעולה צבאית ברפיח, ולא להתקדם עם עסקה להשבת החטופים הביאה אותי למצב בו מצפוני האישי אינו מאפשר לי להתייצב לפעולה צבאית בעזה, ככל שאקרא לכזו, שמשמעותה להמשיך ולתת יד להפקרת החטופים בעזה. זוהי החלטתי האישית, ובניגוד לנטען במכתב של ארגון 'בצלמו', המכתב עליו חתמתי ואמירותי אינן קריאה פומבית לאחרים לסרב פקודה".


בינתיים, דבריו של ורדי עוררו סערה ודרישה הועברה לעיריית ירושלים להדיח אותו מתפקידו. מהעירייה נמסר בתגובה: "כלפיי המורה ייבחנו נקיטת צעדים משמעתיים, ובכל אופן הוא לא ימשיך את עבודתו במסגרות עירוניות בשנת הלימודים הבאה. עיריית ירושלים מגנה כל אמירה מסוג זה בכל עת, קל וחומר בתקופה זו".