בשכונת מלחה התחדש המאבק הציבורי נגד פתיחה של גן חב"ד. כפי שפורסם ב"ידיעות ירושלים", באפריל אשתקד הורים שילדיהם לומדים ב'גן חלום' נדהמו לגלות כי העירייה החליטה לקחת את השטח ולהעביר אותו לחב"ד. לאחר מאבק ציבורי התוכנית נכשלה, אך בשבוע שעבר נערכה ישיבת 'פורום חינוך' בעירייה. שליח חב"ד בשכונה, הרב ברוך חדד, ציין כי כיום יש בגן שלהם 33 ילדים וכי רבים מתושבי מלחה תומכים בבקשה להקצות להם מבנה.
2 צפייה בגלריה
הגן שיועד לחב״ד בשנה שעברה
הגן שיועד לחב״ד בשנה שעברה
הגן שיועד לחב״ד בשנה שעברה
(צילום: טל רובין)

מי שהתנגד לכך בנחרצות הוא דרור בקל, שכיהן בעבר כיו"ר ועד תושבי מלחה. "הסתירו מאיתנו את הכוונות לפתוח גן של חב"ד בשכונה. לאחר מכן הוחלט להקפיא את הבקשה. קיבלנו זימון לישיבה שתהיה שוב עם גורמי העירייה ב־17 במאי. אנחנו מבינים את הצורך של כולם. ברור לכולם שלפתיחה של גן תהיה השפעה על השכונה ורוצים לקיים דיון. אנו חוששים שזה ישפיע על צביון השכונה".
עוד בחדשות:
סגן ראש העירייה יוסי חביליו: "כל פתיחה של מוסד חינוך חרדי בשכונה שאינה חרדית – היא פתיחה במלחמה. הציבור החילוני והציבור הדתי־לאומי נמצאים תחת מתקפה וחיים בתחושה מתמשכת - ומוצדקת - שיש מטרה שסומנה על גבי צביון השכו־ נות הציוניות ועל גבי מוסדות החינוך הממלכתיים. מלחה היא שכונה ציונית עם רוב חילוני ומיעוט דתי־לאומי, והניסיון החוזר לפתוח בשטחה גני ילדים למגזר החרדי - נועד להבריח ממנה משפחות צעירות, לשרת מטרות פוליטיות לקראת הבחירות ולשנות את אופי השכונה בטווח הזמן הרחוק".
2 צפייה בגלריה
נוף על שכונת מלחה
נוף על שכונת מלחה
שכונת מלחה
(צילום: אדווה חולי)

מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה נמצאת בדיאלוג עם נציגי השכונה. כל הילדים שמבקשים להירשם לגן חב"ד הם תושבי שכונת מלחה הזקוקים וזכאים למסגרת חינוכית בשכונה. העירייה