סגן ראש העיר, עו"ד אלישע פלג, שמלווה את אצטדיון טדי מאז הקמתו ושימש כמ"מ יו"ר הנהלת האצטדיון, מעורב מאוד גם היום בשיפוץ הגדול שהוא יעבור בקרוב. פלג שהיה שותף מרכזי בהבאת אולימפיק מארסיי למשחק החניכה של טדי ב־1991, סיפק לנו סיפור פיקנטי על האצטדיון הירושלמי: "טדי הוא האצטדיון היחידי בעולם שקודם שתלו בו דשא ואחר כך בנו אותו. בהתחלה דובר על כך שהאצטדיון יוקם בקטמון או ברכס שועפט, ולאחר מכן הוחלט על שכונת מלחה. כדי לקבוע עובדה בשטח שתלו קודם את הדשא כשמסביב היו רק הרים וגבעות. הייתה גדר רשת בלבד שתחמה את המגרש החדש". אגב, מאז הספיק פלג להיות יוזם ושותף גם בהקמת היציע הדרומי והשלמת הגג בטדי.

7 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
(צילום: ארנון בוסאני)

החברה העירונית "אריאל" מנהלת ומתפעלת באופן שוטף את אצטדיון טדי. החברה, בראשותו של המנכ"ל אורי מנחם, מקדמת ומפתחת את תחומי התרבות, האומנויות, החברה והספורט בירושלים ומפיקה אירועים לאומיים ובינלאומיים רבים לאורך כל השנה. בנוסף, היא מנהלת ומפעילה את מתקני הספורט והתרבות הגדולים של ירושלים ובהם אצטדיון טדי, היכל הפיס ארנה, היכל הכדורסל הגדול והמתקדם בארץ (המכיל כ־11 אלף מקומות), בריכת הסולטן, וחלק ממתחם התחנה הראשונה.
7 צפייה בגלריה
טדי קולק ז"ל
טדי קולק ז"ל
טדי קולק ז"ל
(צילום: דוד רובינגר)

החל משנת 2018 ועד היום מנהל ברק ג'ורג'י את האצטדיון. ג'ורג'י הביא לטדי תרבות ניהול יוזמת, מתקדמת ופורצת דרך. בחמש השנים האחרונות, בתמיכתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, עבר האצטדיון הירושלמי שדרוג משמעותי, וזאת עוד לפני השיפוץ הגדול המתוכנן במהלך השנה הקרובה. ג'ורג'י, שעבר מספר הכשרות מקצועיות בארץ ושקד על עבודות מחקר של פיפ"א בנושא אצטדיונים, פעל עם כניסתו לתפקיד לשדרוג הנגישות בטדי והתאמתו לאנשים עם מוגבלויות. עבודות הנגישות כללו הוספת מאחזי יד ברחבי האצטדיון, עזרים לבעלי מוגבלויות, שיפור הנגישות למקומות המיועדים לנכים ועוד.
7 צפייה בגלריה
פלג. "הופקו לקחים"
פלג. "הופקו לקחים"
פלג
(צילום: יואב דודקביץ')
בשנת 2019 הושלם הקירוי של היציע הדרומי והוחלפה מערכת הסאונד של האצטדיון שספגה לאורך השנים לא מעט ביקורות, למערכת סאונד מסוג Electro-Voice ראשונה מסוגה בארץ המותקנת כבר במספר אצטדיונים גדולים ברחבי העולם, מפזרת את הסאונד באופן מדויק בשטחי היציע ונשלטת על ידי מערכת דיגיטלית מהמתקדמות בתחום.
7 צפייה בגלריה
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
איצטדיון טדי
(צילום: שלומי כהן)

בנוסף, לראשונה נבנו בטדי שמונה תאי צפייה כפי שנהוג באירופה ובעולם. מדובר בתאי צפייה מפוארים הממוקמים במרומי היציע המערבי ובנוסף נבנתה קומת חדרי בקרה לעיתונאים ותקשורת. ג'ורג'י הביא גם לשינוי בתחום הטיפול בכר הדשא בטדי, שודרגו תשתיות והותקנו מערכות השקיה מתקדמות מתחת לכר הדשא וצורף יועץ מומחה חיצוני המלווה באופן שוטף את אופן הטיפול בדשא.
בתחילת העונה הנוכחית השלימה חברת אריאל את החלפתם של כ־6,700 כיסאות ביציע הצפוני לכיסאות חדשים, בצבע זהה ליתר היציעים באצטדיון ובכך לראשונה מאז הקמת טדי בשנות ה־90, כל הכיסאות בו הפכו לבעלי צבע אחיד (אצטדיון טדי מכיל כיום כ־31,700 מקומות ישיבה), זאת לצד שדרוג מושבי השחקנים לכיסאות פרימיום כנהוג באירופה. בנוסף, במהלך השנה הנוכחית הושלם החיבור של גשר קניון מלחה ישירות לאצטדיון טדי, דבר המקל משמעותית על הגעתם של האוהדים מכיוון זה.

להדליק את האור

כמו כן לפני כחצי שנה הוחלפה מערכת התאורה לתאורת לד מתקדמת וחדשנית, הפועלת במספר אצטדיונים גדולים באירופה, ומותאמת לדרישות ולתקנים הבינלאומיים של אופ"א. מדובר במערכת תאורה חכמה, הכוללת 176 גופי תאורה חדשים הפועלים בעוצמה חזקה במיוחד ומפזרים את האור באופן מדויק יותר על כר הדשא, דבר המביא לשדרוג משמעותי בחוויית הצפייה של הקהל באצטדיון ובטלוויזיה. בנוסף, המערכת החדשה מאפשרת ביצוע מיצגי תאורה מרהיבים באצטדיון, כולל בטקס הצגת השחקנים.
7 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
אצטדיון טדי
(צילום: אורן אהרוני)
מערכת התאורה שהותקנה היא אף יעילה וידידותית לסביבה ותוביל לחיסכון אנרגטי ולחיסכון בחשמל באצטדיון. המערכת החדשה מצטרפת למהפכה הירוקה שאותה מוביל אצטדיון טדי - אצטדיון הכדורגל הראשון בישראל המייצר חשמל ירוק לצריכה עצמית באמצעות מערכת סולארית שהותקנה על כל היקפו (על האגדים מעל היציעים). המערכת הסולארית בטדי המשתרעת על פני 5,000 מ"ר, מייצרת כמיליון קוט"ש בשנה, אנרגיה נקייה לסביבה.
במקביל שודרג והורחב השנה גם מערך מצלמות האבטחה ברחבי האצטדיון. במסגרת זו הותקנו כ־120 מצלמות חכמות בעלות טכנולוגיה מתקדמת, בכל הכניסות, היציאות, היציעים ומבואות האצטדיון. המצלמות החדשות מחוברות למרכז הבקרה בחפ"ק האצטדיון ומאפשרות, בין היתר, זיהוי פנים ותנועות ברזולוציות גבוהות במיוחד.
7 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי, הערב
אצטדיון טדי, הערב
אצטדיון טדי
(צילום: לירן תמרי)
בחודשים הקרובים יותקנו בטדי שני מסכי תוצאות חדשים בגודל של כ־60 מ"ר כל אחד. בשנה שעברה אירח טדי את גמר גביע המדינה בין מכבי חיפה להפועל באר שבע עם למעלה מ־30 אלף צופים ובקיץ האחרון את טקס הפתיחה של המכביה ה־21 בהשתתפות עשרות אלפי משתתפים, ספורטאים וספורטאיות מהארץ ומעולם.
ברק ג'ורג'י, מנהל האצטדיון: "אנו פועלים כל העת לשדרוג ופיתוח אצטדיון טדי על מנת להעמיד אותו בשורה הראשונה עם האצטדיונים המובילים בארץ ובעולם, זאת תוך התאמות טכנולוגיות מתקדמות לכלל המערכות באצטדיון ולכר הדשא. עבודות אלו לצד השיפוץ הגדול המתכונן בקרוב, ישדרגו באופן משמעותי את חוויית הצופה, החל מבילוי טרום המשחק בשדרת המסחר שתקום, דרך חוויית הצפייה במשחק עצמו בתוך האצטדיון ועד ליציאתו מקריית הספורט. בנוסף, הגעת הרכבת הקלה בתוך שנתיים לאצטדיון טדי תקל באופן משמעותי את הגעת ויציאת האוהדים, כך שבהחלט יש למה לחכות".

העתיד כבר כאן

במהלך השנה הקרובה עתיד לטדי לעבור שיפוץ רחב היקף, במסגרתו תשודרג משמעותית קומת השחקנים ובה חדרי ההלבשה ומנהרת השחקנים וכן יוקם מתחם אירוח בסטנדרט גבוה ומושקע במיוחד. עבודות אלו יהפכו אותו לאצטדיון בסטנדרט אירופי המותאם לאירוח משחקים בינלאומיים בשלב הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית ומשחקי הנבחרות. כמו כן תוקם לראשונה בטדי שדרת מסחר חדשה מתחת ליציע הצפוני שתכלול מסעדות, ברים וחנויות ספורט ומרצ'נדייז.
בנוסף, בעוד פחות משנתיים תגיע הרכבת הקלה בבירה עד לאצטדיון טדי, לארנה ולמרכז הטניס של ירושלים ותשדרג משמעותית את חוויית ההגעה והיציאה של אוהדי הכדורגל והכדורסל הרבים הפוקדים את קריית הספורט הירושלמית.
7 צפייה בגלריה
מרכז המבקרים המתוכנן
מרכז המבקרים המתוכנן
מרכז המבקרים המתוכנן
(הדמיה: הנובר עיצובים)
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: השדרוג הכולל של כל מתחם קריית הספורט מלחה בירושלים נמצא בשלבים מתקדמים. אצטדיון טדי עתיד להשתדרג כולו ולהפוך ליותר נגיש ומזמין. הקו החדש של הרכבת הקלה יגיע אליו במקביל לשדרוג האצטדיון, החזית ופתיחת חנויות נוחות ופנאי בסביבתו. בנוסף בימים אלה משתדרגים מגרשי הטניס הסמוכים, כך שמיד עם סיום כל השדרוגים תהפוך קריית הספורט למזמינה ומובילה. אנו משקיעים רבות בספורט הירושלמי ואין לי ספק שהעיר כולה תרוויח מההישגים הצפויים. יש למה לצפות".
אורי מנחם, מנכ"ל חברת אריאל, סיכם: " עיריית ירושלים וחברת אריאל משקיעות משאבים ומאמצים רבים על מנת לשדרג את אצטדיון טדי ומתחם קריית הספורט ולהתאים אותו לסטנדרטים האירופיים המתקדמים, לטובת אירוח משחקים בינלאומיים על פי התקן של אופ"א, כיאה לבירת ישראל. כחברה שמנהלת את מתקני הספורט והתרבות הגדולים בירושלים, אנו שמים דגש מיוחד על הפיתוח הכללי והעסקי של קריית הספורט, הכולל בין היתר שדרוג משמעותי של חוויית הצפייה לצד קידום מרכזי מסחר ובילוי לטובת כלל תושבי העיר והאורחים הרבים הפוקדים את האיזור כולו".