קרוב ל־500 ירושלמים והסביבה חתמו בשבוע האחרון על עצומה נגד התנדבות בחווה החקלאית בגיא בן הינום.
2 צפייה בגלריה
החווה החקלאית בגיא בן הינום
החווה החקלאית בגיא בן הינום
החווה החקלאית בגיא בן הינום
(צילום: רפי קוץ)

על קרקע בוערת

המינהל הקהילתי בקעה פרסם לאחרונה קול קורא לבני הנוער באזור להתנדב במתחם שבין העיר העתיקה למתחם התחנה, שמאפשר התנסות במלאכות חקלאיות קדומות בדיוק כמו בימי קדם.
בעצומה נכתב בין היתר: "החווה החקלאית בגיא בן הינום היא מיזם של רשות הטבע והגנים שהופקד בידי עמותת אלע"ד, גוף התנחלותי שמטרתו המוצהרת היא לייהד את המרחב שמסביב לעיר העתיקה. החווה יושבת על אדמות למרגלות סילוואן שבחלקן הן אדמות של פלסטינים תושבי אבו־תור ותושבי סילוואן שמנועים מלגשת אליהן ולעבדן. פעילות החווה נתפסת על ידי תושבי השכונות האלה כפעילות שמטרתה לדחוק אותם מהאזור.
2 צפייה בגלריה
החווה החקלאית בגיא בן הינום
החווה החקלאית בגיא בן הינום
החווה החקלאית בגיא בן הינום
(צילום: רפי קוץ)

"כתושבי אבו־תור ושאר שכונות המינהל הקהילתי בקעה רבתי, חשוב לנו לקיים יחסי שכנות טובים עם שכנינו הפלסטינים. לכן אנו פונים אליכם בבקשה שלא לפגוע בנו, בשכנינו ובמארג החברתי העדין שהצלחנו להקים ולקיים בינינו".
את העצומה חיברה ד"ר נעמי זוסמן, תושבת אבו־תור ופעילת שמאל. "לא נכתב שמדובר במיזם של אלע"ד שהיא עמותת ימין קיצוני", היא אמרה השבוע. "לא כתוב שהקרקעות שעליהן נמצאת החווה הן בחלקן אדמות שהבעלות עליהן שנויה במחלוקת. המינהל הקהילתי בקעה אמור להיות גוף א־פוליטי. איך ייתכן שהם קוראים לילדים לצאת להתנדבות עם גוף פוליטי? מחרידה אותי האמירה של המינהל מצד אחד שהוא לא פוליטי, אבל מצד שני הוא משתף פעולה עם גוף פוליטי בשוליים של הפוליטיקה הימנית".
מעמותת אלע"ד נמסר: "החווה החקלאית בגיא בן הינום הינה חלק מגן לאומי סובב חומות ירושלים שמנהלת רשות הטבע והגנים הלאומיים.
"את הפעילות מקיימת אלע"ד בשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים, העירייה והמינהלים הקיהלתיים במטרה לחנך לשמירת ערכי טבע וסביבה".
מהעירייה נמסר: "הפעילות מתבצעת על ידי יחידת הנוער במינהל הקהילתי בקעה. מדובר בפעילות התנדבותית שהעירייה אינה מתקצבת, ומשכך גם לא מעבירה תקציב לעמותת אלעד. בדומה לעשרות מסגרות התנדבותיות אחרות, גם הפעילות במסגרת הזו מוכרת כשעות 'מעורבות חברתית' לתלמידים".