פרסום ראשון: כביש הכניסה החדש לירושלים ממוצא, כביש 16, נחנך הבוקר (ד') וכולל 4 מנהרות באורך של מאות מטרים. אלא שבצל האירוע החגיגי, משטרת ישראל התנגדה לפתיחת הכביש בעת הזו מאחר שבמנהרות לא הותקנו אנטנות סלולריות, כך נודע ל-mynet ירושלים. גורם הבקיא בנושא התריע מפני הסכנה ואמר ל-mynet: "בעת אירוע חירום במנהרות - נהגים עלולים למצוא את עצמם בלי אפשרות להזעיק את כוחות החירום". הכביש צפוי להיפתח הלילה לתנועת מלאה לכלי רכב.
2 צפייה בגלריה
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 -  "אריאל שרון"
כביש 16 - "אריאל שרון"
(צילום: אריק מרמור)

על פי אותו גורם "בזמן שהמדינה השקיעה מליארדים רבים בפיתוח הכביש והמנהרות - לא התקינו בתוכן מערכות קליטת סלולר בעלות של מיליונים בודדים. הצפי להתקנת אנטנות אלו עלול לקחת עוד מספר רב של חודשים". הערכה היא שהאנטנות במנהרות יותקנו באמצע שנת 2023.
קראו גם:
כמו כן, למשטרת ישראל, אין סמכות למנוע את פתיחת הכביש. יחד עם זאת ל-mynet נודע כי הארגון הביע את התנגדותו והתריע בפני הגורמים הרלוונטיים על הסכנה בהיעדר קליטה סלולרית לאורך התוואי וזאת מחשש להתרחשות אירוע חירום כדוגמת אירוע פח״ע, תאונות דרכים, שריפה רכב ושריפת שטחים פתוחים הסמוכים לצירי הנסיעה.

2 צפייה בגלריה
מנהרת כביש 16
מנהרת כביש 16
אין קליטה סלולרית במנהרה. כביש 16
(צילום: אריק מרמור)

על פי התכנון הכביש היה אמור להיפתח בנובמבר 2023 אך בנתיבי ישראל הצליחו להקדים את פתיחתו בשנה. אורכו של הכביש החדש ששמו "שדרות אריאל שרון" הוא כ- 6 ק"מ, והוא כולל 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים – מוצא, רבידה ובייט (סמוך לרחוב בייט, ולבית החולים שערי צדק).עלויות הקמתו עמדו על יותר ממיליארד שקלים.
הערכה היא שהנסיעה בתוואי החדש בכביש תיארך כ-10 דקות, במקרה של פקקים בכניסה הראשית לירושלים הכביש יכול לחסוך 20 עד 30 דקות.
ממשרד התחבורה נמסר: "מנהרות כביש 16 עומדות בכל הסטנדרטים המקובלים בעולם, ומאובזרות בכל אמצעי הבטיחות, לרבות עמדות טלפון קווי לתקשורת במקרי חירום. יצוין כי משרד התחבורה פועל בתיאום עם משרד התקשורת לפריסת קליטה סלולארית במנהרות כביש 16. משרד התחבורה מצפה שהמשטרה לא תעכב את פתיחת הפרויקט לרווחת תושבי ירושלים ובאיה".