השבוע נפתחו הלימודים באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, לראשונה מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. למרות שבתחילת המלחמה נקטה ההנהלה ביד קשה נגד סטודנטיות ערביות שהביעו תמיכה בפעולות חמאס, סטודנטים יהודים מעידים כי דבר לא השתנה. ״המצב בבצלאל קשה ממש״, סיפרה אחת הסטודנטיות. ״אנשים שהביעו שמחה ב-7 באוקטובר, חזרו ללמוד איתנו כאילו לא קרה כלום״.
2 צפייה בגלריה
בצלאל
בצלאל
בצלאל
(צילום מסך: מתוך אתר בצלאל)

כך למשל, מתאר מאי גולדשטיין שלומד במוסד, שחזר ישר מהמילואים ללימודים ונכנס למבנה של בצלאל כשהוא לבוש במדי צה״ל. ״קמתי, שמתי מדים, לקחתי נשק ונסעתי לירושלים. נכנסתי לבצלאל והיה קצת מוזר על גבול הלא מפתיע. כנראה בגלל שהייתי עם מדים ונשק קיבלתי המון מבטים, כאילו שאני צריך להתבייש בעצמי או משהו. אחד מהסטודנטים אפילו קרא לי "רוצח", עניתי לו שאני אמשיך לשמור עליו למרות ההערה המטומטמת שלו״. במקביל, סטודנט אחר בבצלאל, כתב בעמוד האינסטגרם שלו שהוא מתבייש שהוא לומד במוסד. ברגע שצילום המסך של הדברים החל לרוץ בקבוצות הווסטאפ, הוא מיהר להסיר את תמונת הפנים שלו מהפרופיל והפך אותו ממצב ציבורי לפרטי.
בצלאל, פתחו את שנת הלימודים בצל המלחמה בתקווה שבכיתות ובמסדרונות השגרה תהיה פחות או יותר רגילה, אך נראה שהדבר רחוק מלהתממש. סטודנטית אחרת במוסד, כתבה השבוע: ״מרתק בעיניי איך בקומה אחת אנחנו מנציחים זיכרון לעוטף הנטבח ובקומה מעל ממש לומדים עם תומכי הטבח בעוטף. מה זה אם לא מחשבה חופשית ומגוונת״, כתבה.
2 צפייה בגלריה
מבנה בצלאל ארכיטקטורה, השבוע
מבנה בצלאל ארכיטקטורה, השבוע
הדגל על המחלקה לאדריכלות
(צילום: רועי אלמן)

בתוך כך, יש לציין שבתחילת המלחמה, בהנהלת ״בצלאל״ פעלו ביד תקיפה ביותר נגד 3 סטודנטיות ערביות שפרסמו פוסטים של תמיכה בחמאס. ההנהלה החליטה להפסיק את לימודיהן במוסד. כמו כן במבנה מוצגת תערוכה שמנציחה את הטבח בעוטף עזה. על מבנה המחלקה לאדריכלות נתלה דגל ישראל ענק, באתר האקדמיה הוקדש עמוד שלם לזכר הנופלים והנרצחים, ובמחלקת האופנה תפרו ציוד ללוחמי צה״ל.

עוד בחדשות:
למרות כל הפעולות הנ״ל, הסטודנטים היהודים במוסד מרגישים מאויימים ומציינים כי דבר לא השתנה. כמה מהם הקימו קבוצות מיוחדות שמתעדות פוסטים של תמיכה בטרור שמפורסמים על ידי תלמידי המוסד ואפילו על ידי מרצים.