פיקוד העורף עדכן היום (שלישי) על שינויים בהנחיות ההתגוננות בירושלים בשל המצב הביטחוני כאשר גולת הכותרת היא החלטה על הגבלת הפעילות וההתקהלויות. ירושלים כרגע עברה מצבע ירוק המסמל פעילות מלאה, לצבע צהוב שמסמל פעילות חלקית.
1 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף בירושלים
הנחיות פיקוד העורף בירושלים
פיקוד העורף
(הנחיות פיקוד העורף בירושלים)

ניתן יהיה לקיים פעילויות חינוכיות במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות. כמו כן, תתאפשר התקהלות של עד 30 בני אדם בשטחים פתוחים ועד 300 במבנה. ניתן יהיה לעבוד במבנה או במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. השינוי בתוקף משעה 14:00 עד יום שבת בשעה 20:00. באשר לפעילויות חינוכיות — ניתן לקיים פעילות חינוכית במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. זמן ההגעה למרחב המוגן בירושלים הוא דקה וחצי.
אזורי ההתרעה של ירושלים

שמעתם פיצוצים ולא היתה אזעקה? אין סיבה להילחץ. שירושלים מחולקת למספר אזורי התרעה מפני נפילת טילים. אזעקה באזור מסוים תופעל רק במידה והמערכת של הצבא מזהה כי השיגור בוצע לאזור הספציפי שנתון תחת סכנה.לכן, תושבים בירושלים ששומעים פיצוצים ללא אזעקה יכולים להיות יחסית רגועים שכן האזור שהנם נמצאים בו אינו בסכנה והירי לא מכוון אליו.


האזעקות האחרונות שנשמעו בירושלים הופעלו כמעט לפני חצי שנה, ב-14 באפריל 2024 לפנות בוקר — בלילה ההיסטורי של תקיפת הכטב״מים והטילים מאיראן. באותו לילה היה ניתן להבחין היטב ביירוטים וקולות הפיצוצים נשמעו בכל רחבי הבירה.
פורסם לראשונה: 14:35, 01.10.24