אין ספק שחוץ מחניה, נוף יפה ושכנים טובים, בסופו של דבר מה שקובע את איכות החיים בשכונה שלנו הוא עד כמה בטוח לגור בה, עם מינימום מקרי אלימות ופשיעה. אתר ״מדלן״ ביצע ניתוח מיוחד של נתוני הפשיעה הארציים של משטרת ישראל, והצליח לגלות את התשובה לשאלת השאלות — מהי השכונה הכי בטוחה למגורים בירושלים?
3 צפייה בגלריה
רמת דניה, ירושלים
רמת דניה, ירושלים
רמת דניה, ירושלים
(צילום: שלומי כהן)

צוות ״מדלן״ ביסס את הקביעה שלו על פי מספר התיקים הפליליים והעבירות שנרשמו במשטרה בשכונות ברחבי ירושלים במהלך שנת 2023. התיקים כוללים מגוון רחב של עבירות בהן התפרצויות לדירות, לבתי עסק, כייסות, פריצה לרכבים והטרדות.
על פי פילוח הנתונים, שכונת רמת דניה היא השכונה הבטוחה ביותר בירושלים. נפתחו בה בשנה אחת רק 29 תיקים פליליים, מהם 10 בלבד של עבירות רכוש. אחריה, במקום השני נמצאת שכונת מעלות דפנה שבצפון ירושלים, עם 57 תיקים פליליים. לשם השוואה, בשכונות אחרות בבירה בהן אחוז הפשיעה גבוה, נפתחים מאות תיקים בשנה.

3 צפייה בגלריה
רמת דניה
רמת דניה
רמת דניה
(צילום: יואב דודקביץ')

שכונת רמת דניה נוסדה בשנת תש''ל (1970) בין השכונות בית וגן וקריית היובל. היא ממוקמת בדרום העיר, בגובה 780 מטר מעל פני הים ונקראת על שם חברת הבניה שבנתה אותה. הדיור נבנה ברמה גבוהה ואיכותית לאוכלוסיה מהמעמד הביניים. היא מונה כמה אלפי תושבים. היא נקראת על שם משה שרת – סופר, מדינאי, ממנהיגי תנועת העבודה בארץ, שר החוץ וראש ממשלת ישראל בין השנים 1953 עד 1955. בכניסה לשכונה קיים בית ספר ממלכתי ובו 350 תלמידים בכתות א' עד ו'. באותו מבנה שוכן מרכז נוער וקהילה המופעל על ידי אגף חברה בעירייה ומשרת כ-700 משתתפים באופן קבוע. וגם סניף של תנועת הנוער השומר הצעיר. האוכלוסייה שבשכונה היא בעיקר חילונית וממעמד הביניים.

3 צפייה בגלריה
מנכ״ל מדלן
מנכ״ל מדלן
מנכ״ל מדלן, טל קופלן
(צילום: אורית פניני)

מנכ״ל מדלן טל קופלן ציין כי ״חשוב לזכור שנתוני הפשיעה בירושלים סובלים מעיוות מסוים, וזאת בגלל שהן החברה החרדית והן החברה הערבית סובלות מתת-דיווח על פשיעה, ופעמים רבות מעדיפות ׳לסגור׳ עניינים מבלי לערב את המשטרה. במקביל, העובדה שרמות דניה היא השכונה עם הכי מעט פשיעה בעיר נראית הגיונית, לאור העובדה שמדובר בשכונה סולידית ומעט מנותקת מהעיר, שהאוכלוסייה בה היא בעיקר מהמעמד הבינוני - כך שהיא לא מהווה מוקד משיכה לפורצים וגנבי רכב״.