"זה מטורף שמשהו נגמר בתוך כמה חודשים", אומר יחי זקן ל-mynet ו"ידיעות ירושלים", בעקבות ההחלטה לסגור את ה'בלייז בר'. לפני 13 שנים הוא פתח ברחוב הלל את מקום הבילוי שהפך פופולארי במיוחד בקרב חובבי הרוק.
2 צפייה בגלריה
ה'בלייז בר'
ה'בלייז בר'
ה'בלייז בר'
(צילום: יואב דודקביץ')

שרשרת החובות

"חשבתי שאני חייב 9,000 שקל לעירייה, ואז גיליתי שחוב הארנונה הוא 22 אלף שקל, מתקופת הקורונה. היה לי חוב גם לאקו"ם על השמעת מוזיקה - 3,000 שקל, שכירות של כ־25 אלף שקל, והחובות הצטברו ל־50 אלף שקל. פתאום גם ביקשו לשים גלאי עשן ב־8,000 שקל, אחרי 13 שנה שאנחנו במקום. זה לא נשמע הרבה כסף במצטבר, אבל זה התחיל להפחיד, ועצרתי שנייה לפני שזה יגיע למצב של חוב גדול יותר".
זקן (46) הוא סולן בלהקות 'סינטקס' ו'דאוספרה', כך שהמוזיקה עבורו היא דרך חיים ולא מקום עבודה. מאז הפתיחה בספטמבר 2009 התקיימו במקום הופעות כמעט מדי ערב, של להקות רוק מכל הסגנונות ומכל התקופות. אלא שבשנה האחרונה ספג עולם התרבות החילוני בעיר מכה אנושה. דווקא כשבכל הארץ התאוששו מהקורונה, בבירה נסגרו בזה אחר זה מקומות בילוי ותיקים ופופולאריים, ובהם 'בירמן', 'בולינט', ולאחרונה גם 'הפונדק'.
"אחרי שפרסמתי במאי שיש סיכוי אפסי שנהיה כאן ביולי, מהעירייה יצרו קשר במטרה למנוע את הסגירה. דיברו איתי על זה שישיגו פריסה לחוב הארנונה, ואז נפגשו איתנו ברשות הצעירים ואישרו מימון לארבעה אירועים בבלייז. לכאורה מחווה יפה, ובמשך יומיים אספתי וארגנתי את כל העניינים הבירוקרטיים לקראת האירועים, ומייד אחרי החג הגשתי הכל. אבל אז קיבלתי טלפון מרשות הצעירים - בשיחה הזאת הבנתי שהם הולכים לבטל הכל ולסגת מהבטחתם. הבנתי שהם מוכנים לרדת לשני אירועים, במקום ארבעה כפי שהבטיחו. חבל רק ששלוש הופעות בבלייז בוטלו בשביל האירועים האלה ויצאנו קרחים משני הצדדים. על הארנונה הם לא יוותרו.
2 צפייה בגלריה
זקן. "אני מקבל כל כך הרבה פניות"
זקן. "אני מקבל כל כך הרבה פניות"
זקן. "אני מקבל כל כך הרבה פניות"
(צילום: יואב דודקביץ')

"זה שוק. אני מקבל כל כך הרבה פניות, וזה גם שיחת היום בבר. זה גם לעשות את עבודת היומיום וגם לדבר עם אנשים ולהסביר להם למה".
מהעירייה נמסר: "החל מ־2015 החל בעל הנכס לצבור חובות, וב־2019 נערכו איתו הסדרי תשלום, שגם בהם לא עמד. בשנת 2021 הוא סילק את רוב חובותיו לעירייה, וב־2022 שילם את תשלום ינואר בלבד. בנוגע לסיוע בתקצוב הרכבים מוזיקליים: בניגוד לנטען, העירייה לא חזרה בה בשום צורה. מתוך אכפתיות ורצון לסייע הוצע לבעל הבר לקחת חלק בסדרת 'ברוטינה בעסקים', שמתרחשת בבתי עסק בעיר. באופן פרטני, הוצע לו גם לקיים שלוש הופעות ברצף, דבר שנעשה לפנים משורת הדין ומתוך רצון כן לסייע לו. בעל העסק דחה את ההצעה, בטענה שהובטחו לו ארבע הופעות שאותן סגר. במקום לקיים דיאלוג עם גורמי העירייה שמנסים לסייע לו, בחר בעל העסק להתבטא בצורה לא ראויה, ועל כן לא המשיך השיח בסוגיה".